“Majoritatea veniturilor din acest an vor fi asigurate de serviciile de mentenanta pentru vagoanele de metrou din Bucuresti si modernizarea trenurilor CFR”, a declarat Gabriel Stanciu, Director General Alstom Transport Romania, cu ocazia lansarii gamei de tramvaie CITADIS la Bucuresti.

Cu 1.100 vehicule vandute in 28 orase din lume si 1,2 miliarde de pasageri transportati, CITADIS este unul din cele mai populare sisteme de tramvaie din lume, oferind solutii moderne si personalizate pentru fiecare oras in parte. In Romania, acesta a fost prezentat la Ploiesti, Sinaia si Bucuresti, vizand expansiunea transportului urban la scara nationala.

“Romania mai poate primi 1.000 de tramvaie , incluzand si Bucurestiul. In prezent, in parcul din Bucuresti sunt 500 de unitati de tramvaie”, a afirmat Stanciu, adaugand ca tara noastra este a cincea din lume in ceea ce priveste amplitudinea retelelor de tramvai si ca momentan nu sunt probleme majore de infrastructura in acest sens.

Sistemul CITADIS se caracterizeaza prin versatilitate, performanta, consum redus de energie, nivel redus de poluare fonica, acces facil tuturor persoanelor datorita podelei joase si contribuie estetic imbunatatirea peisajului urban, prin conceperea unor modele care reflecta valorile si dinamica orasului caruia i se adreseaza. Alcom a introdus si conceptul CITADIS Dualis, o solutie hibrid intre tren si tramvai, care poate circula atat pe retelele de tramvai, cat si cele de tren, optimizand transportul in marile orase.

Solutiile propuse de Alstom prsupun o alimentare ecologica si ergonomica, cea mai noua inventie fiind sistemul APS de alimentare prin sol, care permit deplasarea tramvaiului fara a fi necesare cablurile aeriene. Solutia a fost adoptata cu succes in Bordeaux, Reims, Orleans. Pentru protectia mediului, CITADIS este functionabil prin alimentare electrica prin baterii pe tronsoane scurte, solutie adoptata la Nisa, dar si prin volanta inertiala, la Rotterdam.

Constructia modulara a unei garnituri CITADIS are o lungime de 20 pana la peste 50 metri si latime ajustabila de 2,30-2,65 metri, pentru Romania recomandandu-se 2,40 metri lungime, din motive de gabarit.

“Costul variaza in functie de marime, personalizare-design, optiuni (climatizare, supraveghere audio si video etc) si este de 2,5 milioane de euro, in medie, pentru un tren de 32 metri lungime care transporta in jur de 285 de persoane”, enunta Stanciu. Tramvaiele Citadis pot transporta intre 3.000 si 7.000 de pasageri/ora/sens, pentru Bucuresti estimandu-se o medie de peste 3.000 de calatori transportati la fiecare ora.

Citeste si:

Alstom Transport Romania intentioneaza in viitorul apropiat extinderea proiectelor CITADIS in toate orasele majore din tara, printre care Bucuresti, Timisoara, Cluj, Ploiesti, Iasi, prin castigarea licitatiilor cu municipalitatea. Pentru acest an, in cazul unui numar considerabil de comenzi, principala investitie a companiei va reprezenta construirea unei fabrici de asamblare, investitie estimata la 20 de milioane de euro de catre directorul general Alstom Transport Romania.

Primul tramvai CITADIS a fost lansat in 1997 in Montpellier, Franta, in 2000 fiind inaugurat si primul concept wireless, in Bordeaux. Astazi, CITADIS este prezent in 28 de orase din lume, printre care Paris, Melbourne, Tunis, Barcelona, Dublin, Madrid, Tenerife si Rotterdam.

In urmatorii zece ani, alte 60 de orase si-au anuntat comenzi de tramvaie. Piata de tramvaie, estimata in prezent la 3,8 miliarde de euro, este cel mai promitator segment din sectorul feroviar, previzionandu-se o rata anuala de crestere de 3,7% in medie in tarile industrializate, inclusiv in zona Asia-Pacific.

Anul trecut 3,8 miliarde de euro au fost alocate dezvoltarii transportului cu tramvaiul, conform UNIFE. In anii 2003-2005, cele mai mari investitii au apartinut Europei de Vest, cu 2,25 miliarde de euro, Americii de Nord cu 529 milioane de euro si Europa de Est, 468 milioane de euro.

Grupul francez Alstom este lider mondial in asigurarea infrastructurii in domeniul productiei de energie si al transporturilor, fiind structurat pe doua divizii: Alstom Transport si Alstom Power. Compania este prezenta in 70 de tari, cu peste 65.000 de angajati, generand venituri de peste 14,2 miliarde de euro. Anul trecut, divizia Alstom Transport a inregistrat o cifra de afaceri de 5,1 miliarde de euro si o cota de piata generala de 19%, mai ridicata in cazul constructiilor tramvaielor, de 26%, asigurand companiei Alstom locul doi in lume in domeniul constructiei de tramvaie.

In Romania, grupul este prezent prin ambele divizii. Alstom Transport asigura mentenanta vagoanelor de metrou din Bucuresti, transferul liniilor de fabricatie a vagoanelor de calatori AVA 200 si modernizarea a 100 de vagoane si 20 de locomotive pentru CFR Calatori. Anul trecut divizia a inregistrat venituri de 25,5 milioane de euro.