'Piata locala de retail este inca imatura, probabil ca in 2010-2012 piata va ajunge la maturitate', a explicat Ostahie.

Piata interna de retail va atinge o valoare de 40 de miliarde de euro in 2007, urmand sa creasca pana la 100 de mld. de euro in urmatorii 3 ani, potrivit Carrefour Romania, cel de-al treilea mare retailer la nivel national, ca cifra de afaceri.

Pana in 2010, ponderea comertului modern va creste pana la 50%, de la cele 29 de procente inregistrate anul acesta. In Capitala, comertul modern a reprezentat 60% din total, in crestere cu 11% fata de anul precedent, ca urmare a unor factori multipli, printre care rata de somaj scazuta, concurenta acerba de pe piata de profil, cresterea salariilor si a puterii de cumparare.

Citeste si:

In Romania, exista in prezent un numar de 62 hypermarketuri si 560 supermarketuri. Potrivit statisticilor, exista un mare magazin (hipermarket, supermarket) la 52.100 locuitori, in timp ce in Franta raportul este de 1 la 5.638.

Dupa cifra de afaceri, cel mai mare jucator din piata romaneasca este Metro cu 1,8 miliarde euro si o cota de piata de 35%, urmat de Rewe cu 1,2 miliarde euro si o cota de piata de 24% si Carrefour cu 607 milioane euro si o cota de piata de 12%.