Piata romaneasca de retail va ajunge la maturitate abia in 2012, a declarat presedintele Altex, Dan Ostahie, la conferinta "Strategy and Leadership", organizata de Ziarul Financiar si Interact.
'Piata locala de retail este inca imatura, probabil ca in 2010-2012 piata va ajunge la maturitate', a explicat Ostahie.

Piata interna de retail va atinge o valoare de 40 de miliarde de euro in 2007, urmand sa creasca pana la 100 de mld. de euro in urmatorii 3 ani, potrivit Carrefour Romania, cel de-al treilea mare retailer la nivel national, ca cifra de afaceri.

Pana in 2010, ponderea comertului modern va creste pana la 50%, de la cele 29 de procente inregistrate anul acesta. In Capitala, comertul modern a reprezentat 60% din total, in crestere cu 11% fata de anul precedent, ca urmare a unor factori multipli, printre care rata de somaj scazuta, concurenta acerba de pe piata de profil, cresterea salariilor si a puterii de cumparare.

In Romania, exista in prezent un numar de 62 hypermarketuri si 560 supermarketuri. Potrivit statisticilor, exista un mare magazin (hipermarket, supermarket) la 52.100 locuitori, in timp ce in Franta raportul este de 1 la 5.638.

Dupa cifra de afaceri, cel mai mare jucator din piata romaneasca este Metro cu 1,8 miliarde euro si o cota de piata de 35%, urmat de Rewe cu 1,2 miliarde euro si o cota de piata de 24% si Carrefour cu 607 milioane euro si o cota de piata de 12%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri