"Sfarsitul lui 2008, poate fi fezabil, dar pentru a anticipa orice posibila intarziere cred ca inceputul lui 2009 va fi anul in care vom deschide primul magazin Altex din Bulgaria. Avem in vedere mai multe proiecte nu numai in Sofia, ci si in orasele mari ale Bulgariei. Suntem in discutii cu mai multi parteneri strategici pentru ca si in Bulgaria vrem sa fim alaturi de retaileri internationali precum Carrefour, Real sau Billa, asa cum se intampla si pe piata romaneasca", a declarat directorul general executiv Altex, Adrian Urda, citat de NewsIn.

Acesta a adaugat ca forta unui centru comercial unde sunt prezenti mai multi jucatori este foarte importanta, de aceea Altex vizeaza in principal gasirea de locatii in parcuri de retail. Pentru extinderea in Bulgaria, compania exclude insa varianta achizitiei unei retele deja existente.

In afara de Bulgaria, Altex vizeaza sa-si continue strategia de extindere in regiune prin patrunderea in primul rand pe pietele estice, precum Moldova, in Ucraina, dar acest proiect va fi concretizat cel mai probabi la finele lui 2009- inceputul lui 2010. In prezent, retailerul incearca sa concretizeze strategia de patrundere pe piata bulgara si nu intentioneaza sa se listeze la Bursa in 2008.

Citeste si:

"Am ales Bulgaria in primul rand pentru ca este foare apropiata de Romania din punct de vedere al evolutiei economice si in al doilea rand pentru ca nu sunt prezenti inca jucatori internationali in retailul de electronice, electrocasnice sau IT&C. De asemenea am putea rezolva ecuatia logisticii, a transportului si distributie din Bucuresti", a explicat Urda motivul pentru care Bulgaria este prima piata externa unde Altex isi va dezvolta operatiunile.

Valoarea pietei romanesti de electronice, electrocasnice si IT&C a fost anul trecut de 1,1 miliarde euro si va inregistra o crestere de circa 15% in 2008 cand va ajunge la 1,2-1,3 miliarde euro. Spre comparatie, piata din Bulgaria are o valoare de 400-500 milioane euro, jumatate din valoarea pietei romanesti de profil, in schimb in Ucraina valoarea pietei este mult mai mare.

Altex a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 300 milioane euro, in crestere cu 30% fata de 2006, iar pentru anul acesta vizeaza o crestere de 10-15%, in acelasi ritm cu piata de profil. Grupul Altex opereaza momentan o suprafata comerciala de circa 95.000 metri patrati prin cele trei retele de magazine Altex cu 80 de unitati, Media Galaxy cu 16 unitati si Digit’Up cu 11 unitati.