Cifrele nu includ si segmentele industriei de hoteluri si parfumerie, potrivit organizatorului evenimentului Luxury Day, compania CPP Management Consultants.

"Cresterea anuala din 2006 a fost de 23%, cel mai inalt nivel fiind atins de catre accesorii, masini si interior. Analiza realizata de noi se bazeaza pe vanzari estimative, cifre oficiale nefiind dezvaluite de catre operatorii si detinatorii marcilor de lux de pe piata", sustine Oliver Petcu, managing parner al CPP.

Organizatorul Luxury Day mai spune ca , pe de alta parte, piata modei de lux a cunoscut o dezvoltare considerabila in 2007 mai ales datorita marcilor internationale care au intrat in special prin magazine de tip multibrand.

"Urmatorul pas evident care va fi facut este acela spre conceptul de magazine de tip mono brand/franciza. Majoritatea marcilor de moda prezente in sistem franciza au raportat o crestere de 15% a vanzarilor in anul 2007, in comparatie cu 2006", a adaugat Petcu.

Citeste si:

In acelasi timp, reprezentantii CPP sustin ca piata marfurilor de lux contrafacute da semne ingrijoratoare de crestere. Potrivit acestora, printre marcile ale caror produse false sunt vandute in Romania se afla Vuitton, Dolce&Gabbana, Prada, Chanel si Dior, iar produsele sunt importate pe filiera Turcia-China-Malaezia.

Reprezentantii companiei de consultanta specializata in industria de lux amintesc si de faptul ca au existat si magazine de moda inchise, iar printre acestea se numara Escada Couture (mono brand) si La Moda (multibrand).

"Proprietarul francizei Escada a motivat inchiderea magazinului datorita chiriilor exorbitante de pe Calea Victoriei si datorita faptului ca femeile bogate inca mai achizitioneaza produsele Escada de peste hotare, in ciuda eforturilor de PR/Marketing. Deasemenea, magazinul multibrand La Moda (cu marcile Gianfranco Ferre, Valentino, Luciano Soprani) situat pe Calea Victoriei s-a inchis tot din cauza chiriilor mari practicate", sustin organizatorii Luxury Day.

CPP Management Consultants Ltd este o companie de consultanta specializata in industria de lux. CPP actioneaza ca o interfata intre marile brand-uri de lux internationale si investitori locali privati sau institutionali, interesati in a dezvolta o afacere in acest domeniu.