Ranbaxy se afla deja in negocieri cu cateva companii globale din afara Indiei, in conditiile in care strategia de dezvoltare a afacerilor din regiune se axeaza pe operatiunile fabricii din Kluez .

Tranzactia, care va fi finalizata pana la sfarsitul acestui trimestru, nu va avea un impact major asupra vanzarilor din regiune, potrivit specialistilor din industria pharma.

Anul trecut, compania farmaceutica indiana a inregistrat o crestere a vanzarilor la nivel global de 21%, pana la valoarea de 1,6 miliarde de dolari, majorarea fiind alimentata de rezultatele obtinute pe pietele emergente, a caror contributie a crescut la 54% din totalul vanzarilor la nivel global fata de cele 49 de procente inregistrate cu un inainte, potrivit datelor emise de Ranbaxy.

La nivel local, vanzarile Terapia Ranbaxy au crescut anul trecut cu 21%, pana la 120 milioane de dolari, in timp ce cresterea din trimestrul al patrulea a fost de 83%, la 32 milioane de dolari, conform raportului financiar publicat de grupul farmaceutic.

Citeste si:

Compania avea, in trimestrul al treilea, o cota de piata de 12,3% in domeniul medicamentelor generice, cea mai mare din sectorul de profil din Romania.

De asemenea, Ranbaxy este deschisa si altor achizitii pe piata locala, in conditiile in care la inceputul anului Ranbaxy, alaturi de alte doua companii indiene - Dr Reddys Laboratories si Lupin Ltd - s-a aratat interesata de achizitionarea a 53% din pachetul actiunilor producatorului local Antibiotice Iasi.

“Vom lua in considerare companiile-tinta pe baza de valoare si de sinergiile care pot fi deblocate in urma unei astfel de tranzactii, potentand valoarea actionarilor”, a declarat la acea vreme Malvinder Singh (foto), CEO-ul de la Ranbaxy, citat de CNN Money.

Ranbaxy Laboratories a preluat, in luna martie 2006, de la fondul de investitii Advent International, un pachet de actiuni reprezentand 96,7% din actiunile Terapia Cluj-Napoca, pentru 324 de milioane de dolari.