La Zamfir a aparut la initiativa lui Bogdan Georgescu, managing partner Colliers International, care detine 50% din actiuni, si a catorva prieteni, care “au vrut sa investeasca in cele doua locatii din Plaza Mall, ei fiind specializati in imobiliare, intr-un restaurant de tip german, gen carnati cu bere si un restaurant libanez pentru care erau asociati cu celalat investitor, compania off-shore Meneldil”, a declarat, pentru Wall-Street, Sebastian Borcos (foto), general manager La Zamfir.

Borcos a preluat afacerea in momentul in care conceptul era deja definit. “Ideea initiala a fost sa facem un fast-food german. Am ajuns in final la un fast-food cu preparate romanesti, cu carnaciori, pastrama si bere. Ne-a incantat ideea de meniu, am scazut pretul la produsele de baza (pastrama, carnati, cotlet etc) si le-am integrat intr-un meniu”, a spus managerul restaurantelor La Zamfir si Coltul Verde, adugand ca oferta restaurantului s-a diversificat odata cu cererile clientilor, un meniu complet fiind cuprins intre 16 si 18 lei, care include pastrama, carnaciori, bere, pui grill, ardei.

In prezent, La Zamfir detine cinci locatii in Bucuresti (Plaza Mall, Unirii, Baneasa Shopping City), Pitesti si Cluj, la care se adauga restaurantul libanez Coltul Verde, situat in Plaza Mall, Bucuresti. In fiecare locatie lucreaza in jur de 10-12 angajati pentru La Zamfir, iar personalul restaurantului libanez numara pana la 25 de persoane.

Accent pe Bucuresti si mall-uri

“Anul acesta vom deschide in Rahova, in mall-ul Liberty Center, pe 31 mai. Ca investitie medie, aceasta va fi de aproximativ 100.000 de euro. Vom ajunge la 10-12 locatii la sfarsitul lui 2009”, a declarat Borcos. Extinderea lantului de restaurante se va concentra in principal pe zona Capitalei, exclusiv in mall-uri, unde fiecare locatie va absorbi in jur de 100.000 de euro, pe un spatiu de aproximativ 50mp, depinzand de locatia disponibila (restaurantul din Plaza Mall are doar 26mp).

Managerul La Zamfir a precizat ca, pe termen scurt, tinta este Bucurestiul, pentru ca lumea de aici este altfel educata si acorda mai mult timp iesirilor in oras. “Principiul nostru este sa mergem pe mall-uri. In acest moment apetitul pentru mall-uri, in Bucuresti, este maxim. Suntem in discutii si cu mall-ul din Berceni, Grand Arena. Va fi si un Carrefour acolo”, a completat Borcos.

Dezvoltarea pe care si-a propus-o pentru La Zamfir exclude varianta achizitiilor de orice fel, fiecare restaurant La Zamfir fiind implementat de la zero, cu aceleasi utilaje si dupa aceeasi reteta de “carnaciori cu bere”. In plus, optinea pentru mall-uri este de preferat, in conditiile in care materia prima se scumpeste, insa chiriile din mall-uri “sunt mai mici fata de locatiile stradale, plus ca beneficiezi de anumite avantaje”.

In plus, francizarea nu este o optiune, restaurantele urmand a fi operate independent, de personal local, familiarizat din interior cu afacerea. “Tendinta a fost sa facem in 2009 pana la 20 de restaurante La Zamfir, acoperind si principalele orase din tara, ca Iasi si Timisoara, dar am spus sa ramanem in principal pe Bucuresti, pentru ca e mai bine. In 2010 vom deschide in Brasov si probabil Bacau”, afirma Borcos.

Citeste si:

2,5 milioane de euro in 2008

Anul trecut, afacerea La Zamfir a adus castiguri de 3 milioane de lei (aproximativ un milion de euro). Cea mare contributie a avut-o vanzarile de pastrama, cu 40%, carnaciorii cu 30%, restul fiind reprezentat de preparatele la gratar din pui si curcan, iar marja de profit s-a situat la 15-20%.

“Anul acesta, conform tendintelor pietei, cifra de afaceri se va tripla. Ca profit, mergem pe 20%”, spune Sebastian Borcos. Succesul afacerii se va completa in acest an si cu noua locatie La zAmfir de la Baneasa Shopping City si inca doua locatii anuntate pentru Bucuresti.

In ceea ce priveste extinderea Coltul Verde, Borcos a negat posibilitatea de a extinde brandul. “Va fi doar un Coltul Verde. Am avut tendinta sa facem in baneasa, dar am renuntat pentru ca extinderea noastra este pe restaurantele La Zamfir. Un astfel de restaurant este mai usor de dezvoltat”, a precizat managerul. Un restaurant libanez este mai dificil de implementat, atat in ceea ce priveste alegerea bucatarilor, cat si a personalului, considera acesta.

Chiar si fara extinderea Coltul Verde, succesul retetei La Zamfir “nu e de vanzare”, cel putin asa ne asigura Borcos. A existat, acum un an si jumatate, o oferta de preluare a spatiului pentru Coltul Verde, “din cauza locatiei excelente din Plaza”, insa investitorii doreau sa schimbe cu totul restaurantul. “Faptul ca afacerea merge nu ne obliga sa ne gandim la vanzare”, spune acesta, referindu-se si la restaurantele La Zamfir.

Pe termen lung, planurile de extindere ar putea include si un restaurant La Zamfir stradal, in Pitesti, intr-un complex imobiliar cu spatii rezidentiale si de birouri, insa investitiile curente se vor directiona, dupa cum se mentionase anterior, in mall-urile din Capitala. In fond, “tendinta este reprezentata de mall-uri”, incheie Borcos.

Pe piata restaurantelor, La Zamfir concureaza cu jucatori cum ar fi CityGrill sau La Mama.