Vanzarile mondiale ale Renault au crescut cu 4,2% in 2004, pana la nivelul-record de 2,488 milioane de unitati. La acest succes a pus \"umarul\" si Logan, pentru care s-au primit 40.000 de comenzi in primele patru luni de la lansare.
Producatorul de automobile Renault detinator al marcilor Renault, Samsung si Dacia a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute o crestere cu 4,2% a vanzarilor sale mondiale in 2004, pana la 2,48 milioane de automobile si autovehicule utilitare, au anuntat oficialii companiei, citati de presa franceza. Numai vanzarile de automobile marca Renault au crescut cu 4,5%, la 2,30 milioane de vehicule. Cele produse de marca sud-coreeana Samsung au "cazut" cu 23,7%, pana la 85.046 de vehicule pe o piata in scadere accentuata, in timp ce vanzarile marcii Dacia s-au majorat cu 38,6%, la 95.296 de vehicule, "ajutate" fiind de noul model Logan. In 2004, Renault a inregistrat o crestere usoara (+ 0,3%) a vanzarilor sale in Europa Occidentala 1,78 milioane de vehicule, pe o piata in crestere cu 2,9%. Cota sa de piata a scazut cu 0,3% la 10,8% pentru toate vehiculele si la 10,3% pe segmentul de autoturisme. In afara Europei Occidentale, vanzarile Renault au cunoscut o crestere de 23,7%. Familia Megane, care a fost reinnoita progresiv din toamna anului 2002, s-a pozitionat in fruntea vanzarilor in Europa, ca si in 2003. Vanzarile de masinute Megane au crescut cu 18%, atingand 702.775 de unitati (cota de piata de 4,8%).

SURPRIZA LOGAN. Renault a lansat, de asemenea, Logan-ul in tarile din Europa Centrala si de Est, cunoscut sub numele de "masina de 5.000 de euro", produs, pentru inceput, doar in Romania. Acest model a inregistrat mai mult de 40.000 de comenzi pe pietele unde ea a fost vanduta din septembrie pana la finele lui decembrie. Devenita "masina cea mai bine vanduta in Romania", cu aproape 20.000 de exemplare comercializate in patru luni, Logan-ul a cunoscut "un succes identic la export" (23% din vanzari). In ceea ce priveste pietele externe, automobilul a fost lansat in Croatia, in Serbia-Muntenegru, Macedonia si Slovacia, Ungaria, Cehia si Turcia. Destinata initial tarilor situate in afara Europei Occidentale, aceasta berlina va fi vanduta si in Europa de Vest incepand din iunie 2005.

DEZVOLTARE. Renault intentioneaza sa lanseze in 2005 modelul Logan si pe alte piete, cum ar fi Siria, Slovenia, Polonia, Ucraina, Liban si tarile baltice. De asemenea, productia Logan va fi initiata in Rusia in primul semestru al anului, in Maroc in a doua jumatate si, spre sfarsitul anului, in Columbia. In plus, Logan va fi comercializat in Europa Occidentala la sfarsitul primului semestru. Renault va lansa modelul in 15 tari in primul semestru al acestui an, printre care Siria, Slovenia, tarile baltice si Liban.

SEF NOU LA RENAULT

In aprilie, Carlos Ghosn, cel care a salvat Nissan, va prelua fraiele companiei Renault. Sunt deja doi ani de cand vechiul "numarul doi" de la Renault, plecat in 1999 sa salveze compania Nissan, asteapta cu nerabdare sa-i succeada lui Louis Schweitzer. Toti se asteapta la o crestere puternica a afacerii o data cu sosirea lui Carlos Ghosn. El va trebui sa puna in practica un plan cu obiective ambitioase in ceea ce priveste vanzarile si rentabilitatea. Din 1999, vanzarile mondiale ale Renault au stagnat la circa 2,2 milioane de masini, in timp ce cele ale Peugeot CitroIn au crescut cu circa un milion de autoturisme.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri