In conditiile fluctuatiilor de schimb valutar, retailerul francez a inregistrat o crestere de aproape 50% a vanzarilor din primul trimestru, ceea ce inseamna un avans similar cu cel obtinut pe piata poloneza, de 51%. Vanzarile de pe celelalte piete asemanatoare, ca Grecia sau Turcia, nu au trecut pragul de 15%.

Pentru anul acesta, compania se asteapta ca fiecare dintre aceste piete emergente sa genereze vanzari cifrate la 1-3 miliarde de euro.

La nivel de grup, reteaua de magazine a afisat o crestere peste asteptari, de 10%, confirmandu-se tintele companiei pentru anul acesta. Veniturile companiei s-au cifrat la 23,3 miliarde de euro in primul trimestru, in crestere fata de cele 21,2 miliarde de euro raportate in perioada similara a anului trecut.

Carrefour Romania ar putea atinge vanzari de 2,84 miliarde euro si si-ar putea dubla cota de piata in 2013 pana la 5,9% fata de 3% cat avea in 2007, a declarat recent reprezentantul Planet Retail, Milos Ryba.

Citeste si:

In Romania, Carrefour este prezent printr-o retea de 12 hipermarketuri si 21 de supermarketuri, preluate in 2007 de la compania Artima. In plus, retailerul este activ si pe piata romaneasca a serviciilor turistice prin agentiile Carrefour Voiaj.

Carrefour Romania si-a indeplinit previziunile pentru 2007, raportand afaceri in crestere cu 42,2%, la 866 milioane euro, fata de anul precedent cand acumulase 609 milioane euro. Pentru anul in curs compania vizeaza afaceri de peste 1 miliard de euro, doar pe segmentul de hipermarketuri.

Principalii jucatori pe piata de retail din Romania sunt Carrefour (principalul competitor al Mega Image), Kaufland, Auchan, Real, Billa, Cora si operatorul romanesc al magazinelor Pic - pe segmentul hipermarketurilor; Mega Image, La Fourmi, Spar - pe segmentul supermarketurilor; Plus Discount, Penny Market, Penny Market XXL, Minimax Discount - pe segmentul de discount; Metro si Selgros pe segmentul cash&carry.