Producatorul de bere SABMiller, prezent la nivel local prin subsidiara Ursus Breweries, si-a majorat cota de piata in Romania cu 3,5%, atingand valoarea de 25,4%.

"Romania a inregistrat anul trecut cea mai rapida rata de crestere din Europa pentru SABMiller, ceea ce ne-a adus nu numai o crestere a volumelor, ci si o crestere a cotei de piata pana la nivelul estimat de 25,4%. Vom continua sa crestem increderea in brandurile noastre si sa ne dezvoltam portofoliul pentru a ne consolida pozitia pe piata”, a declarat Stephan Maria Weber (foto), presedinte si CEO-ul companiei.

In anul financiar trecut (aprilie 2007 – martie 2008), Timisoreana a inregistrat o crestere de 43%, dobandind o pondere tot mai mare pe canalul off-premise datorita noului ambalaj PET si si-a intarit pozitia de lider pe piata berii, cu o cota estimata de 14%. Marca URSUS Premium si-a consolidat pozitia de lider pe segmentul premium, cu o crestere de 8%, si si-a extins totodata prezenta in punctele de desfacere on-premise de tip premium.

In Europa, grupul a raportat o crestere organica de 8% si un EBITA imbunatatit cu 15%, ca urmare a evolutiilor bune de pe pietele romanesti si poloneze. In exercitiul financiar incheiat la 31 martie 2008, grupul a raportat, la nivel mondial, un profit ajustat inainte de impozitare de 3,639 miliarde de dolari si venituri de 21,4 miliarde de dolari. SABMiller plc este cotata la bursele de valori din Londra si Johannesburg.

Citeste si:

Pentru anul acesta, oficialii companiei estimeaza ca rezultatele din primul semestru vor fi afectate de presiunea costurilor materiei prime, in ciuda politicii de pricing practicate si a mixului de produse.

Producatorul a inregistrat o crestere de 28% a vanzarilor de 28% in 2007, in conditiile in care cresterea grupului s-a situat, volumic, la 7%. Principalul motor de crestere a incasarilor companiei la nivel local a fost tot berea Timisoreana la ambalaj PET, care ramane marca-vedeta a companiei.

Cresterea inregistrata in Romania anul trecut este de patru ori mai mare decat cea inregistrata la nivel de grup si de peste trei ori mai mare decat cea raportata in Europa. La nivel global, grupul a inregistrat in 2007 afaceri de 18,6 miliarde de dolari si un profit de circa 3 miliarde de dolari.