Potrivit ANBR, comparativ cu celelalte state comunitare, piata de profil din Romania este caracterizata de rata mare de crestere a consumului. "Consumul per capita la majoritatea tipurilor de produse racoritoare este mai mic comparativ cu alte state membre UE, insa ratele de crestere a consumului sunt mai mari", a precizat Preoteasa.

In ce priveste tipul de bautura racoritoare care a cunoscut cea mai mare rata de crestere pe piata autohtona, reprezentantii ANBR au indicat ceaiurile reci. "Rata de crestere a ceaiurilor reci este cea mai mare, respectiv de 200-300% de la an la an. Tot din punct de vedere al ratei, ceaiurile sunt urmate de apa minerala, crestere favorizata de cresterea temperaturilor medii anuale".

Referitor la perspectivele de dezvoltare a pietei bauturilor racoritoare, reprezentantii asociatiei a spus ca "toti marii producatori si-au extins sau sunt in curs de extindere a capacitatilor de productie pentru a raspunde cererii permanent in crestere de bauturi racoritoare".

Principalii jucatori internationali de pe piata de profil sunt Coca Cola, Pepsi Cola, Maspex Tymbark, Pfanner, Parmalat, Eckes Granini, in timp ce piata locala este reprezentata de European Drinks, Romaqua si Biborteni.