In cadrul acestei asocieri, firma germana va investi 10,5 milioane de euro, din care 550.000 capital de lucru, iar santierul Naval Mangalia participa cu activele sale in valoare de peste 9,6 milioane euro, cu mentiunea ca acestea raman pe toata durata contractului in propietatea sa.

"Acest parteneriat, stabilit initial pe o perioada de 36 de luni, cu posibilitate de prelungire, va rezolva problema armatei romane in ceea ce priveste mentenanta pentru cele doua fregate ale marinei cat si pentru viitorul program de achizitii. În acelasi timp sunt sigur ca acest parteneriat se va adresa si pietei civile, mai ales ca, facand un studiu pe piata santierelor navale din Romania, am constatat ca sunt incarcate la capacitate maxima si, de aceea, cred ca o noua capacitate este binevenita", potrivit presedintelui Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), Teodor Atanasiu.

Potrivit AVAS, contractul de asociere reglementeaza infiintarea unei asocieri, fara personalitate juridica, iar obiectul contractului consta in realizarea de contributii comune ale partilor asociate in scopul dezvoltarii de activitati comerciale profitabile in domeniul reparatiei si constructiei de nave civile si militare.

Asocierea dintre santierul Naval Magalia si Lurssen Lar Investment GmbH, Germania este ultima etapa prevazuta in Programul de restructurare aprobat de AVAS pe anul 2008 pentru santierul Naval Magalia si constituie singura modalitate reala de redresare deoarece situatia economico-financiara a societatii s-a inrautatit si datoriile au crescut comparativ cu anul 2007.

Citeste si:

De asemenea, lipsa comenzilor a facut ca societatea sa functioneze sub pragul de rentabilitate, salariul mediu brut la nivelul santierului este foarte scazut raportat la oferta din zona, astfel incat o parte din forta de munca calificata a plecat.

Totodata lipsesc resursele pentru pastrarea inventarului pentru productia de aparare si lipsesc resursele financiare pentru realizarea de investitii in vederea cresterii atractivitatii la privatizare.

Statul roman, prin AVAS, detine intreg pachetul de actiuni al santierului. Activitatea principala a santierului Naval Mangalia consta in constructii si reparatii de nave.