Dupa ce timp de doi ani a condus departamentul de marketing al InBev Romania, unul din principalii jucatori de pe piata autohtona de bere, Liviu Irimia a acceptat provocarea de cladi, din postura de director general al Lipomin si Carpatina, branduri de apa minerala 100% romanesti intr-o companie exclusiv romaneasca.
Despre despartirea de InBev, o companie de care l-au legat proiecte importante, colegi “dragi” si branduri “extrem de palpitante si generoase”, Liviu Irimia (foto), actualul director general al Lipomin si Carpatina, spune ca a fost determinata in principal de viziunile diferite de cele ale directorului general.

“Cred ca e important de stiut ca eu am parasit InBev pur si simplu, inainte sa iau decizia de a ma alatura Lipominului. Motivele pentru care am parasit InBev-ul au fost practic viziunile diferite pe care le aveam eu versus directorul general, legate de modul de a construi brandurile din portofoliul companiei, dar si stilul de lucru, in general. Atunci m-am hotarat ca e mai bine ca eu sa merg in afara InBev-ului si sa fac altceva. Lucrurile acestea sunt inerente, fac parte din viata de business si le consider normale”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Liviu Irimia.

Brazilianul Eduardo Luz este noul sef al InBev pe piata locala, inlocuindu-l in functia de CEO pe Mihai Ghyka, fiind primul expat numit de InBev la conducerea operatiunilor locale.

Oportunitatea de a dezvolta branduri 100% romanesti intr-o companie autohtona a reprezentat motivul principal pentru care Irimia a aceeptat sa se alature echipei Lipomin.

“Nu am mai facut acest lucru, e o provocare pe care vreau sa mi-o asum si poate ca, in al doilea rand, Lipomin au fost cei care mi-au facut o oferta atractiva. Au mai fost 2-3 companii care m-au ofertat”, spune Liviu Irimia.

Daca la InBev coordona activitatea a 12 angajati ai departamentului de marketing, in cazul Lipomin si Carpatina noul director general va conduce un colectiv format din 200 de oameni.

“E o mica diferenta de scala intrucat la InBev eram responsabil doar de departamentul de marketing, in timp ce aici sunt responsabil ca director general de toata compania, ceea ce inseamna 200 de oameni, cu tot cu facilitati de productie. Sunt un om foarte deschis, imi place foarte mult sa lucrez cu oamenii, si nu ma sperie un numar mare de angajati”, afirma Irimia.

Acesta spune ca cea mai mare provocare in calitate de director general al companiei este “sa produca rezultate”.

“Dupa cum am discutat si cu Consiliul de Administratie, principala atributie este sa contribui la cresterea volumelor de vanzari si implicit la cresterea cotei de piata, respectiv la mentinerea obiectivelor de profitabilitate deja stabilite pentru companie. Eficientizarea operatiunilor inseamna inovatii, strategie care sa produca aceste rezultate”, declara reprezentantul Lipomin si Carpatina.

Principalele motoare de crestere ale afacerilor companiei invocate de Irimia sunt brandul Carpatina si reteaua de distributie.

Totodata, Liviu Irimia impartaseste o viziune similara cu cea a presedintelui Lipomin, Mihai Bratu, care estima in urmatorii 2-3 ani, o pozitionare in primele trei optiuni ale consumatorului roman in ceea ce priveste apa minerala.

Piata de apa imbuteliata ar putea atinge la sfarsitul acestui an o valoare cu 12% pana la 15% mai mare decat cea din anul 2007, potrivit estimarilor facute de Irimia pe baza unei cercetari apartinand companiei de cercetare de piata AC. Nielsen. In 2007, piata de apa imbuteliata s-a situat la o valoare de 744 mil.lei.

“Piata de apa imbuteliata este subdezvoltata, daca ne uitam la ce se intampla in jurul tarii noastre, mai ales in vest. Consumul per capita este la noi undeva in jur de 46 de litri de apa imbuteliata pe an. Ne asteptam la niste cresteri frumoase in anii urmatori”, considera Liviu Irimia.

Producatorul de apa minerala Carpatina din Piatra-Neamt a cumparat, la inceputul lunii iunie a acestui an, firma Herculane Water din Baile Herculane, fabrica de imbuteliat apa plata a societatii, dar si cele doua terenuri aferente, in suprafata totala de peste 7.400 de metri patrati. Valoarea tranzactiei nu a fost insa precizata.

In anul 2007, Carpatina si Lipomin au imbuteliat si vandut 74 milioane litri de apa, vanzari care s-au ridicat la aproximativ 10 milioane de euro. Cele doua companii detin aproximativ 7 % din piata romaneasca de apa minerala imbuteliata la pet.

Titlurile companiei se tranzactioneaza la categoria de baza a pietei Rasdaq, sub simbolul LIPO.

Lipomin Lipova a achizitionat, in luna februarie a anului 2006, afacerea cu ape minerale Carpatina de la compania Petrom.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri