Motivul invocat este datoria de peste 27 de milioane de euro pe care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania o are fata de americani, informeaza NewsIn.

"Am primit notificarea prin care isi anunta intentia de concediere colectiva. Am demarat dialogul social. Vineri vom avea o intalnire cu conducerea companiei", a declarat Mihai Lup, presedintele Sindicatul Transilvania al Angajatilor Bechtel, afiliat la Cartel Alfa Cluj.

Acesta sustine ca in momentul de fata la Autostrada Transilvania lucreaza circa 2.600 de persoane. In eventualitatea unei concedieri colective, angajatii vor beneficia de o plata compensatorie reprezentand echivalentul a doua salarii de baza lunare. Bechtel a anuntat, la randul ei ca va reduce personalul, prin intermediul unui comunicat de presa.

“Proiectul Autostrada Transilvania a anuntat astazi o reducere substantiala a activitatilor de constructie a autostrazii. Aceasta reducere ar putea afecta un numar de maxim 2.300 de angajati ai Proiectului Autostrada Transilvania. Pana in acest moment proiectul a suspendat activitatea catorva sute de salariati. De asemenea, sindicatele au fost informate in privinta unei eventuale concedieri colective a angajatilor”, se arata in comunicat.

Directorul proiectului, Michael Mix, sustine prin intermediul documentului citat, ca firma Bechtel nu isi mai poate continua activitatea in conditiile date.

Citeste si:

« Regretam ca trebuie sa luam aceasta masura, dar nu putem continua lucrarile fara a fi platiti si fara a avea acces liber si fara obstacole la suprafete de teren cu o intindere considerabila, situate una in continuarea celeilate. La aceasta data Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania ne datoreaza o suma de peste 27 milioane euro si TVA in valoare de peste 14.7 milioane lei pentru lucrari certificate inca din luna iulie.”, a spus Mix.

Directorul proiectului Autostada Transilvania mai vorbeste si despre faptul ca CNADNR nu a putut efectua exproprierile in asa fel incat lucrarile sa se desfasoare in conditii normale.

“De asemenea CNADNR a intampinat dificultati in asigurarea accesului la terenul necesar efectuarii lucrarilor; eliberarea terenului si relocarea utilitatilor; indepartarea deseurilor si a materialelor periculoase, precum si in ceea ce priveste descarcarea de sarcina arheologica. In aceasta situatie ne este imposibil sa mentinem ritmul actual de efectuare a lucrarilor”, a mai spus Michael Mix.

Acesta a mai spus ca personalul suspendat va fi platit in continuare conform prevederilor legale din Romania pana la data la care acestora li se va solicita reluarea activitatii.

"Ne angajam sa cooperam cu Ministerul Transporturilor, CNADNR, liderii de sindicat si de guvern pentru a rezolva aceste probleme. Potrivit prevederilor legislatiei muncii, orice concediere colectiva dureaza cateva luni. Astfel, vom avea la dispozitie suficient de mult timp sa lucram impreuna si sa dezvoltam un plan detaliat de revenire la ritmul normal de lucru. Importanta Autostrazii Transilvania este mult prea mare pentru a permite intarzieri semnificative in realizarea lucrarilor. Speram ca CNADNR va solutiona in cel mai scurt timp situatia astfel incat sa putem relua activitatea.”, se mai arata in comunicatul mentionat.