La ora actuala, piata serviciilor medicale private este evaluata la aproximativ 350 milioane euro reprezentand doar 5% din totalul pietei medicale din Romania, acest fapt aratand potentialul foarte mare de crestere pe termen mediu.

CMU a raportat o crestere de 85% a incasarilor pe segmentul individual in prima parte a anului 2009, fata de aceeasi perioada a anului 2008 si de 31% fata de trimestrul al patrulea al anului trecut.

Potrivit reprezentantilor companiei, aceasta ascensiune a fost generata de investitiile realizate de CMU anul trecut pe segmentul de retail (Fee-For-Service), in deschiderea noilor capacitati de diagnosticare si tratament, precum si a Spitalului de Obstetrica Ginecologie “Regina Maria”.

Aditional segmentului de retail, CMU va continua in 2009 sa se concentreze asupra segmentului de abonamente corporate (pachete cu acces larg la servicii medicale – consultatii, investigatii, analize), unde in prima parte a anului a inregistrat vanzari duble fata de 2008. Conform oficialior companiei, anul trecut CMU a inregistrat in total un numar de 72.000 de arondati, in crestere cu 50% fata de numarul de arondati inregistrati in 2007.

„Anul aceasta business-ul nostru are doua directii strategice. Astfel, pe de o parte, dorim sa ne consolidam pozitia de lider pe segmentul corporate, unde vom continua sa inregistram o evolutie ascendenta, tendinta fiind sustinuta de cresterea numarului de companii care opteaza pentru abonamentele medicale. Pe de alta parte, dorim sa ne consolidam pozitia si pe segmentul de retail, unde am inregistrat o crestere acccelerata a incasarilor pe segmentul individual, ca urmare a deschiderii noilor capacitati de diagnosticare si tratament, precum si a Spitalului de Obstetrica Ginecologie Regina Maria. Suntem increzatori ca aceste doua directii ne vor ajuta sa atingem tinta de business vizata pentru anul acesta, de 16,5 mil. euro”, a declarat Sergiu Negut (foto), director executiv CMU.

Compania a raportat o cifra de afaceri de 11 milioane euro in 2008, in crestere cu 37% fata de anul precedent, iar pentru acest an estimeaza o crestere de 50%, pana la 16,5 milioane euro.

In 2009 CMU va continua sa lucreze la bugetul de investitii de 20 milioane de euro, alocat anterior, avand in derulare mai multe proiecte. Potrivit reprezentantilor companiei, strategia CMU vizeaza doua categorii de investitii: in Bucuresti, in general in unitati specializate, pe segmente care nu au fost acoperite pe piata, si in tara, pe parteneriate cu jucatorii de pe plan local.

Centrul Medical Unirea a inaugurat in luna aprilie a anului 2008 prima policlinica pediatrica, in Bucuresti – CMU Kids, luna mai a insemnat deschiderea centrului de Diagnostic si Tratament din Baneasa, in luna august CMU a preluat 50% din actiunile AVAMEDICA (Constanta), iar in decembrie 2008 CMU a deschis primul spital privat de obstetrica-ginecologie – Spitalul Regina Maria.

Centrul Medical Unirea a fost fondat in anul 1995 de medicul cardiolog Wargha Enayati si a atras, la inceputul anului 2007, ca actionar minoritar fondul 3i Plc din Marea Britanie. CMU isi desfasoara activitatea in 8 policlinici multidisciplinare in Bucuresti, si in colaborare cu peste 100 de clinici partenere in tara. Specializata pe furnizarea de servicii medicale integrate in sistem de arondare companii, CMU a depasit cifra de 70.000 arondati si este in continua extindere.