Anul trecut, Pegasus a raportat afaceri de 6,4 milioane de euro, conform asteptarilor, in crestere cu 40% fata de 2007.

“Desi veniturile totale au crescut semnificativ in 2008, marjele de profit s-au micsorat, pana la 5-10%, pe fondul costurilor foarte ridicate (in special cele de transport, cu combustibilul si chiriile), care se vor majora si in 2009, insa cu o valoare mai redusa”, a declarat, pentru Wall-Street, James Gray-Cheape, director general Pegasus Courier.

Desi tinteste o crestere a veniturilor de peste 50% in 2009, reprezentantul Pegasus este constient de problemele cu care se va confrunta piata locala de curierat. “Factorii care vor influenta negativ piata de curierat vor fi majorarea costurilor din cauza deprecierii leului, dar si reducere volumului de colete trimise pe fondul reducerilor de costuri la care recurg companiile”, mai spune reprezentantul Pegasus.

In martie 2008, GeoPost, o subsidiara a Postei Franceze, impreuna cu turcii de la Yurtici Kargo, au decis achizitionarea a 80% din actiunile companiei de curierat Pegasus. Ca urmare a acestei achizitii, incepand din 2010, Pegasus isi va schimba numele in DPD, brandul international al GeoPost.

Pegasus a fost infiintata in 1997, fiind prima companie de livrari urbane din Romania, si a devenit in 2000 reprezentanta pentru Airborne Express (a 3-a companie de curierat rapid si coletarie din USA) si pentru Aramex.

Piata interna de curierat este estimata la 200 de milioane de euro in 2008, iar pana la sfarsitul lui 2010 se preconizeaza o valoare de 300 de milioane de euro. Principalii concurenti ai Pegasus Courier pe piata locala sunt TNT, DHL, Fan Courier, Cargus, Curiero-TCE Logistica, Fedex si UPS.