"Avem probleme cu adaptarea la trafic, iar acest lucru s-a constatat in urma unor statistici din luna ianuarie, cand am observat ca fluxul de calatori a scazut cu pana la 8% fata de aceeasi luna a anului trecut. Ca urmare, am facut o analiza si, in februarie, am recurs la anularea temporara cu aproximativ 5% a unor trenuri", a declarat, citat de NewsIn, Adrian Vlaicu.

CFR Calatori isi adapteaza oferta la cerintele de transport ale economiei, ceea ce inseamna nu numai anulari de trenuri, ci si relocari, potrivit directorului de marketing al companiei. "Este necesara mentinerea unui grad minim de eficienta a serviciului si trebuie sa asiguram un pachet minim social", considera Vlaicu. Acesta a subliniat faptul ca foarte multi calatori sunt descoperiti fara bilet.

"Nu intentionam sa majoram tarifele biletelor la CFR Calatori, deoarece in conditiile in care s-ar produce o astfel de majorare pe segmentul de calatori ar insemna practic o sinucidere. In conditiile crizei nu intentionam sa facem nici o astfel de majorare", spunea, in ianuarie, subsecretarul de stat in MTI, Constantin Axinia.

Reprezentantii CFR Calatori au anuntat ca fluxul de calatori pe rutele internationale se incadreaza in parametrii normali, Bucuresti-Viena si retur fiind cel mai solicitat traseu.

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a anuntat vineri sindicatele ca va reduce numarul personalului la CFR Calatori si filialele ei cu 2.545. Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial (FNFMC) a anuntat ca se opune categoric disponibilizarilor de personal si va uza de toate formele legale de protest pentru a mentine locurile de munca.