Compania Sommering Install, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de instalatii, a renuntat la intentia de a patrunde pe pietele din Kazahstan si Dubai ca producator in 2009, dar isi propune in continuare sa se extinda in afara tarii, pe segmentul de proiectare.

Compania trebuia sa fie prezenta la un targ imobiliar din Kazahstan in martie, unde spera sa stabileasca contacte cu dezvoltarii de acolo, dar a renuntat sa participe. “Nu am mai fost la targul din Kazahstan deoarece nu am putut obtine viza”, spune Rudolf Sommer, directorul general si proprietarul Sommering Install.

Strategia companiei pe 2009 viza intrarea in Kazahstan si Dubai pe proiectare/executie, deoarece sectorul constructiilor in cele doua tari se afla in continuare in dezvoltare. “Vrem in continuare sa incheiem un contract extern in acest an, insa doar in businessul de proiectare. Nu conteaza in ce tara o sa mergem, important este sa fim prezenti si in alte parti, pentru ca acesta ar fi un prim pas spre extinderea afacerilor in strainatate”, afirma Sommer.

In ceea ce priveste piata locala, compania a realizat o cifra de afaceri de circa 4 milioane de euro in primul trimestru al acestui an, valoare similara celei din aceeasi perioada a anului trecut. “In primele trei luni am reusit sa ne mentinem afacerile la nivelul de anul trecut, pentru ca proiectele in care suntem angrenati s-au deblocat total sau partial”, spune Sommer. Compania este implicata in proiectele Chitila Rezidenz, BelleVue Residence Brasov si Global City. “Global City este aproape finalizat, iar etapa a treia din Chitila Rezidenz a fost terminata”, explica Sommer. Directorul general al producatorului de instalatii si tubulaturi estimeaza ca si trimetrul al doilea va fi similar ca afaceri cu cel de anul trecut.

Compania isi propune pentru anul acesta pastrarea cifrei de afaceri la nivelul lui 2008, de circa 25 de milioane de euro, cand businessul a crescut de aproape doua ori fata de 2007. Sommering Install a realizat un profit net de aproximativ 1,4 milioane de euro in 2008. “ Chiar daca piata constructiilor a scazut din cauza crizei, mizam pe aceleasi afaceri ca anul trecut pentru ca speram sa ne imbogatim portofoliul de clienti”, afirma Sommer.

Sommering Install a depus in aceste oferte de executie pentru proiectul Swan Office Park, dezvoltat de compania de investitii imobiliare Chayton Capital, cu sediul central la Londra, cat si pentru un hotel din Cluj.

Compania a semnat in martie un parteneriat cu reprentantul european al diviziei Aisin apartinand Toyota, pentru comercializarea de sisteme de incalzire-racire pe baza de gaz (GHP). Costul unui sistem GHP pentru o locuinta de 300 de metri patrati este de 25.000 – 30.000 de euro.

“Sistemul este mai scump cu 10-20% decat o solutie clasica, dar prin utilizarea GHP se poate realiza o economie in ceea ce priveste consumul de gaz de 30 – 45%”, afirma proprietarul Sommering Install. Sommer se asteapta ca vanzarile de GHP sa genereze 10% din cifra de afaceri a companiei in 2010.

Pe langa comercializarea de sisteme GHP, compania isi propune sa intre incepand cu anul viitor si pe segmentul imobiliar, prin construirea unui bloc de locuinte in Bucuresti. Investitia se va ridica la 7-8 milioane de euro.

Sommering Install, infiintata in 1995, asigura servicii integrate de proiectare, executie si service/mentenanta in domeniul instalatiilor. Compania are o unitate de productie in Tunari (judetul Ilfov) desfasurata pe o suprafata de circa 2.000 de metri patrati si care a suportat pana in prezent investitii de circa trei milioane de euro.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri