Printre principalele proiecte se afla finalizarea lucrarilor de structura a tunelelor si a statiilor pana la Bazilescu, din cadrul tronsonului 1 Mai - Laromet, compatibilizarea instalatiilor de siguranta a circulatiei, care permit conducerea automata a trenurilor pe magistralele 1 si 3, tronsoane de legatura. Alt proiect vizeaza modernizarea instalatiilor electrice de joasa tensiune pe magistralele 1 si 3 de metrou pentru un numar de 27 de statii, informeaza NewsIn.

Tot in cadrul programului de modernizare si dezvoltare al Metrorex intra si achiziţia a 26 de trenuri de metrou noi, tip Bombardier, cu finantare de la bugetul de stat.

Metrorex intentioneaza si implementarea unor escalatoare (scari rulante-n.r.) si lifturi pentru accesul persoanelor cu dizabilitati. In cadrul acestui contract se prevede schimbarea, in decurs de circa doi ani, a unui numar de 79 de scari rulante cu durata de viata expirata.

Metrorex mai are in pregătire si alte proiecte pentru care se cauta finantare.

Unul dintre proiectele pentru care se cauta fonduri este linia 4 Gara de Nord - Laminorului, tronson 1 Mai - Parc Bazilescu. Odata cu finalizarea in trimestrul trei 2009 a lucrarilor de structura pe sectiunea 1 Mai - Parc Bazilescu, tunelele de legatura si cele doua statii Pajura si Parc Bazilescu vor fi finalizate si se va permite trecerea la faza de dotare cu echipamente electrice, costurile fiind estimate la 50 de milioane de euro.

Un alt proiect se refera la linia 5 Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei - Universitate, unde sunt pregatite documentatiile tehnico-economice si urmeaza lansarea licitatiilor de achizitie a lucrarilor, estimate la aproximativ 740 milioane de euro.

De asemenea, studiul de fezabilitate pentru linia de metrou Gara de Nord (Piata Victoriei) - Aeroportul Otopeni, care a fost elaborat in perioada 2006-2008, de Primaria Municipiului Bucuresti, iar ulterior, in iunie 2008, primarul Sorin Oprescu a declinat capacitatea acestui proiect catre MTI, este un alt proiect pentru care se cauta finantare.

Dupa demersurile initiate de Ministerul Transporturilor, documentatia tehnico-economica si studiul de fezabilitate au fost preluate de la Primaria Capitalei, fiind reluate discutiile cu guvernul Japoniei - JICA in vederea cofinantarii proiectului. Recent a fost incheiata ultima runda de negocieri cu reprezentantii JICA, acestia reconfirmand intentia guvernului Japoniei pentru cofinantarea proiectului cu suma de 300 milioane euro, prin credit ODA. Se estimeaza ca lucrarile la noua linie de metrou ar putea incepe la jumatatea anului 2010.