“Ne propunem o crestere a cifrei de afaceri pentru anul in curs comparativ cu 2008, dar nu pot estima cat de mare va fi avansul”, spune Mihai Prisecaru (foto), directorul general al Roddia. El nu a dorit sa precizeze la cat s-au ridicat afacerile firmei din primul semestru.

Conceptul de motivare non-financiara cuprinde evenimente destinate angajatilor, conferinte, evenimente speciale, team building-uri sau campanii de motivare a angajatilor si de responsabilitate sociala.

Roddia a realizat o cifra de afaceri de 2,1 milioane de euro anul trecut, in crestere cu 50% fata de valoarea de 1,4 milioane de euro din 2007. Directorul general al firmei estima anul trecut ca afacerile vor atinge 2,6 milioane de euro pana la sfarsitul lui 2008.

“Nu am reusit sa atingem cifra de afaceri estimata pe 2008 din cauza ca au fost mai multe proiecte care nu s-au concretizat”, explica Prisecaru.

El adauga ca piata de profil este in scadere fata de anul trecut.

“Daca vorbim strict de piata serviciilor de motivare non-financiara, aceasta e in declin fata de anul trecut. Totusi, fata de training si recrutare, unde nu mai exista practic nevoia de personal nou, companiile incep sa inteleaga importanta motivarii oamenilor valorosi existenti deja in echipa lor. Fidelizarea celor mai buni angajati, dar si a celor mai importanti parteneri si clienti e o conditie importanta a "iesirii cu bine din criza"”, spune Prisecaru.

Spre deosebire de firmele care ofera servicii de motivare non-financiara, companiile de training si recrutare au inregistrat un declin important al afacerilor din primele sase luni ale acestuia.

Ce impact au insa beneficiile non-financiare asupra angajatilor, in conditiile in care criza financiara a determinat cresterea concedierilor si micsorarea sau reducerea salariilor?

“Beneficiile non-financiare au un impact pozitiv mai ales pe termen mediu si lung. In primul rand, pentru ca valoarea estimata a beneficiilor non-financiare pare mai mare decat pana acum. O experienta deosebita sau o vacanta exotica era si pana acum perceputa ca fiind mai valoroasa (financiar) decat valoarea ei reala. Acum, in conditii de criza, valoarea ei pare si mai mare – pentru ca majoritatea oamenilor renunta sa-si mai ofere singuri astfel de experiente”, afirma Prisecaru.

Printre proiectele in care a fost implicata Roddia anul acesta se numara Cokelive Peninsula.

Compania a fost infiintata in 2005 sub numele de Incentive Insight, iar la inceputul lui 2008 a trecut printr-un proces de rebranding la finele caruia si-a schimbat numele in Roddia.