Astfel, Grigore Horoi, presedintele Agricola International Bacau, companie producatoare de preparate si carne de pasare, a declarat pentru NewsIn ca nu crede ca legea Codului de Bune Practici privind produsele alimentare va determina marile retele de magazine sa nu mai aplice taxele care nu tin de actul de comert, considerand ca acestea vor fi inlocuite cu taxe de marketing.

"Ma indoiesc ca legea Codului de Bune Practici va produce efectele promise, deoarece taxele eliminate prin intermediul acestui cod vor fi sigur inlocuite de alte taxe, pe care ei vor sustine ca sunt legate de actul comercial. Probabil vor inventa taxe de marketing noi", a explicat Horoi.

Acesta a adaugat ca nu crede ca actuala forma a Codului poate duce la scaderea pretului produselor alimentare, considerand ca singurele modalitati pentru a avea acest rezultat ar fi inlaturarea tuturor taxelor aplicate producatorilor, dar si reducerea TVA-ului pentru produsele alimentare.

Adrian Nicolaescu (foto), directorul de marketing al Caroli Foods, companie producatoare de mezeluri, de asemenea considera ca atata vreme cat legea nu limiteaza taxele ce pot fi impuse producatorilor de marile retele de magazine, acestia din urma pot introduce taxe noi, care sa le inlocuiasca pe cele interzise de lege. Cu toate acestea, el a adaugat ca, prin intermediul legii Codului de Bune Practici, mezelurile ar putea ajunge sa se ieftineasca cu 5-10 procente.

"Ar trebui ca pe la sfarsitul anului sa apara efectele acestei legi si varianta care ar fi benefica pentru toata lumea ar fi aceea de a se produce o ieftinire de pana la 10%. Mai mult nu cred ca se poate realiza, pentru ca taxele nu reprezinta mult peste aceste 10 procente din pretul produselor", a explicat Nicolaescu.

De asemenea, Daniel Dumitrescu, directorul de marketing al companiei producatoare de mezeluri Aldis Calarasi, a declarat ca se asteapta ca legea Codului de Bune Practici privind produsele alimentare sa aiba efecte, in sensul scaderii preturilor, la inceputul anului viitor.

"Este clar ca legea comercializarii produselor alimentare prin reglementarile pe care le aduce in relatia producator-comerciant va duce la reducerea preturilor. Aldis se va inscrie cu siguranta pe aceasta linie. Primele efecte se vor vedea cel mai devreme la finele lui ianuarie pentru ca pana la sfarsitul anului sunt valabile contractele anuale deja incheiate dupa care urmeaza negocierile pentru anul viitor", a explicat Dumitrescu.

Constantin Boromiz, directorul general al Boromir, companie producatoare din industria de panificatie, a declarat ca atata timp cat prin Codul de Bune Practici nu se impune o limita privind taxele ce pot fi cerute producatorilor, retailerii pot sa inventeze orice taxa doresc. Boromiz a adaugat ca asteapta promulgarea legii de catre presedintie, pentru a face aprecieri asupra ieftinirilor ce ar sa apara la produsele de panificatie.

"Fiecare jucator lupta sa isi realizeze planul de rentabilitate, iar pe producatori nu ii obliga nimeni sa isi comercializeze produsele in supermarketuri daca sunt nemultumiti de anumite aspecte. Marile retele ocupa 30% din piata produselor alimentare, asa ca producatorii au posibilitatea de a vinde oricand produsele prin alte mijloace", a spus Constantin Boromiz.

Potrivit datelor furnizate recent de Ministerul Agriculturii, Codul de Bune Practici, aprobat in 16 septembrie cu 198 de voturi pentru, cinci contra si sapte abtineri, elimina taxa de deschidere de magazin care varia intre 1.000-15.000 de euro.