Conform oficialilor Fastius Curier, companie ce activeaza pe piata de curierat premium din Bucuresti, adresandu-se exclusiv clientilor business, la nivelul pietei de curierat s-a resimtit in prima parte din 2009 o diminuare usoara a solicitarilor din partea clientilor activi. “Cea mai dificila perioada a crizei in curierat cred ca este perioada actuala, pentru ca aceste momente coincid cu intarzierea platilor de catre clienti, lucru care face ca problemele deja existente sa fie mai acute. Pana la sfarsitul anului estimam o usoara crestere pe anumite segmente, printre care si curieratul business, in care activeaza Fastius Curier”, a declarat, pentru Wall-Street, oficialul companiei.

Activitatea multor companii s-a diminuat, astfel incat si nevoile de corespondenta s-au contractat. Influenta crizei economice s-a resimtit in domeniu inca de la finalul anului 2008, cand volumul de cadouri business s-a diminuat fata de decembrie 2007. Unele firme au ales sa trimita mai putine plicuri si pachete catre colaboratori, clienti si parteneri, cautand sa reduca deja cheltuielile si asteptand un an mai putin productiv, comenteaza reprezentantii Fastius Curier.

Cifra de afaceri a companiei de curierat a fost de 450.000 euro in primele 8 luni, similara cu cea din anul precedent. “Am reusit sa mentinem aceasta valoare prin eforturi deosebite, ma refer aici la campanii integrate de promovare”, a mai afirmat reprezentantul Fastius Curier.

Pentru a contracara scaderea volumelor, Fastius Curier a initiat campanii de publicitate (in special online), preponderent pe site-uri de afaceri, atat display advertising, cat si publicitate contextuala (in special prin Google si ArboContext). Astfel, in primul semestru din 2009, Fastius Curier a investit cateva zeci de mii de euro in campanii de marketing.

"Rezultatele promovarii online se resimt mai rapid, profitam si de faptul ca site-urile business sunt si ele mai putin aglomerate de mesaje publicitare, iar mesajul nostru este mai bine receptat de publicul nostru - companii de toate dimensiunile, in special corporatii nationale sau multinationale”, adauga Ciprian Pulpa.

Fastius Curier mai studiaza si lansarea unor noi servicii, inclusiv servicii dedicate magazinelor online din Bucuresti.

In prezent, Fastius Curier beneficiaza de aproximativ 40 de mijloace de transport a plicurilor si coletelor, incluzand autoutilitare, autoturisme, dar si motociclete si motoscutere.

Compania are in prezent 47 de angajati, nivel similar cu cel din anul trecut. “Ne-am dat seama ca ar fi eronata luarea unor masuri de reducere de personal, aceasta formula in curierat ducand la scaderea calitatii serviciilor”, a explicat seful Fastius Curier.

Fastius Curier a fost infiintata in primavara anului 2002, dupa o investitie initiala de 10.000 euro.