In primele noua luni ale anului trecut, LukOil Romania raporta venituri de 1,7 miliarde de dolari, o crestere alimentata si de avansul fulminant al pretului barilului de petrol, care in luna iulie era cotat la 150 de dolari, ca mai apoi sa se prabuseasca la 30 de dolari, iar astazi sa se situeze la nivelul de 80 de dolari.

"Situatia economica mondiala si-a pus amprenta si asupra LukOil care in perioada ianuarie-septembrie a comercializat cu 10% mai putin combustibil", a declarat Constantin Tampiza (foto), directorul general al LukOil Romania. Pe segmentul de retail, scaderea inregistrata a fost de 5%, echivalentul a 570.000 de tone de carburanti vandute in benzinarii. Cat despre segmentul corporate, Tampiza a spus pentru Wall-Street ca au inregistrat cazuri in care clientii corporate au migrat catre cel de retail, dar ca inca nu poate furniza date exacte.

"Cea mai proasta perioada a fost primul trimestru, fata de cele 73.000 de tone vandute in trimestrul al treilea", a mai spus Tampiza, adaugand ca evolutia pozitiva nu s-a datorat cresterii cererii, ci dezvoltarii extensive a retelei de benzinarii. Astfel, de la inceputul anului, LukOil a inceput sa inchirieze benzinarii independente, in prezent numarul statiilor ajungand la 18.

Tampiza a mai declarat ca se teme de evolutia monedei nationale in raport cu euro si dolarul. "Vad un curs de 4,5 lei pentru un euro de intrare in noul an, si ma tem chiar si de cresterea dolarului, pentru ca noi ne facem calculele in moneda americana", a comentat directorul general al LukOil Romania, adaugand ca si puterea guvernatorului Mugur Isarescu "este limitata" in contextul devalorizarii leului.

Seful LukOil Romania a mai spus ca desi criza a impactat veniturile companiei, nu s-au luat masuri de disponibilizare de personal sau de micsorare a salariilor. "Nu vom apela la aceste masuri nici in viitorul apropiat", a subliniat Tampiza. Masurile de reducere a costurilor s-au axat pe micsorarea cheltuielilor administrative, a celor cu mentenanta, cu deplasarile si protocoalele, dar si bugetul de publicitate a fost afectat. Cheltuielile suplimentare de publicitate ale LukOil Romania au fost de 2,5 milioane de euro, a mai spus Tampiza.

Compania a lansat astazi carburantul Ecto, disponibil in varianta Ecto 98 benzina si Ecto Super Diesel. Pentru inceput, noii carburanti sunt disponibili in 70 de statii LukOil, urmand ca distribuirea lor sa fie extinsa la un numar de 200 de benzinarii din cele 300 detinute in total.

Cifra de afaceri a LukOil Romania a fost de 2,1 miliarde de dolari in 2008, iar EBIDTA s-a cifrat la 81,6 milioane de dolari. La nivel national, LukOil se claseaza, dupa numarul de benzinarii, ca fiind cel de-al treilea mare distribuitor de carburanti, dupa Petrom (aproximativ 550) si Rompetrol (circa 450).

Cititi care au fost pierderile inregistrate de companie dupa primul semestru.

LukOil Romania, dupa primul semestru: Pierderi de 4,4 mil. dolari si o cifra de afaceri injumatatita

LukOil Romania, dupa primul semestru: Pierderi de 4,4 mil. dolari...