I ntrat in urma cu 10 ani pe piata autohtona a bauturilor alcoolice, grupul Prodal a reusit, in urma certificarilor internationale, sa penetreze piata globala de profil. Astfel, certificarile obtinute in ultimii ani (ISO 9001, ISO 14001 si IFS) permit grupului Prodal sa exporte in orice tara din lume, catre oricare grup de companii de retail sau cash&carry, fara alte certificari suplimentare care sa confirme calitatea produselor sale. „Succesul marcilor romanesti pe pietele globale vine ca o incununare fireasca a unei strategii proiectate in urma cu un deceniu. Desi Prodal isi desfasoara activitatea intr-un mediu autohton viciat (piata neagra a bauturilor spirtoase inghite 50% din intregul volum), reusim ca, an de an, sa ne platim taxele si sa facem si operatiuni de export. Sumele de bani platite de grupul Prodal numai anul trecut catre bugetul de stat au insemnat 0,11% din totalul incasarilor bugetare ale Romaniei“, a declarat Bogdan Mihail, vicepresedinte al grupului Prodal.

Acest mediu de afaceri imprevizibil si inca neechilibrat din industria bauturilor alcoolice este, in opinia reprezentantilor Prodal, si principala cauza pentru care compania nu se adreseaza categoriei inferioare de consumatori. „Faptul ca in Romania rata contrafacerii din domeniul bauturilor alcoolice se ridica la un nivel foarte mare ne impiedica sa patrundem pe acest segment. Nu se poate concura cu cei care nu-si platesc taxele si impozitele“, a adaugat Bogdan Mihail.

Chiar daca grupul Prodal si-a castigat notorietatea pe plan national si international cu marci precum vodka Stalinskaya, ginul Wembley sau coniacul Passion etc., oficialii companiei exclud, cel putin in momentul de fata, preluarea societatii romanesti de catre vreun grup multinational de renume. „Marcile noastre au reusit sa castige piata autohtona intr-un mod autoritar. Desi concuram cu unele dintre cele mai mari nume ale industriei bauturilor alcoolice mondiale, pe piata interna suntem in continuare numarul unu. Despre o eventuala preluare a grupului nu se poate vorbi decat dupa 2007, cand speram ca si Romania sa se alinieze regulilor si standardelor europene“, a conchis Bogdan Mihail, vicepresedinte Prodal.