Potrivit reprezentantilor producatorului de vinuri Murfatlar, in luna decembrie, vanzarile cresc, in general, cu 30% fata de media lunara.

"In general, vanzarile de vin ating apogeul putin inainte de sarbatori, in perioada in care consumatorii se aprovizioneaza, dar mai au un varf si inainte de Anul Nou. Varful de vanzari se tempereaza dupa Sfantul Ion, din luna ianuarie. In perioada septembrie - decembrie sunt concentrate peste 50% din vanzarile de vin ale unui an. Atat cantitativ cat si valoric am reusit sa trecem cateva procente pe plus fata de anul trecut. Speram ca la sfarsitul acestui an cresterea cantitativa fata de 2008 sa fie in jur de 10%. Perioada sarbatorilor, mai exact luna decembrie, se inregistreaza cresteri totale cu peste 30% fata de o luna normala, ele fiind insa diferentiate in functie de produs", au declarat reprezentantii Murfatlar, citati de NewsIn.

Murfatlar a vandut in luna decembrie a anului trecut 2,6 milioane sticle. Cele mai vandute branduri ale companiei sunt Zestrea Murfatlar si Eticheta Neagra. De asemenea, sortimentele Fatum, Arezan, Lacrima lui Ovidiu si Trei Hectare sunt in topul vanzarilor Murfatlar.

Producatorul de vinuri Jidvei estimeaza ca vanzarile din această luna vor fi cu circa 40% mai mari decat in restul anului.

"Desi in acest an nu mai putem vorbi de cresterile pe care le-am inregistrat in 2008 fata de 2007, ne asteptam in continuare ca luna decembrie sa genereze vanzari mai mari decat o luna obisnuita. Chiar daca puterea de cumparare a scazut fata de anii precedenti, de sarbatori oamenii tind sa consume mai mult, iar vinurile sunt printre produsele care se bucura de aceasta crestere", afirma oficialii Jidvei.

In luna decembrie 2008, compania a vandut 890.000 sticle. Cel mai vandut vin din gama Jidvei este sortimentul Dry Muscat.

Producatorul Cramele Recas Group mizeaza, de asemenea, pe o crestere a vanzarilor totale din luna decembrie cu pana la 30%, fata de o luna normală din an.

"Vanzarea in luna decembrie este cu 25-30% mai mare decat media anului, din punct de vedere valoric. Cantitativ este cu cel putin 5% mai mare decat valoric, pentru ca o mare parte a vanzarii este facuta la preturi promotionale", au explicat reprezentatii companiei.

Cramele Recas Group are o medie de 300.000 de sticle vandute lunar, iar cel mai solicitat sortiment este Feteasca Regala, cu o podere de 20% din totalul vanzarilor, urmat de Sauvignon Blanc si Riesling.

Principalii producatori de vin de pe piata din Romania sunt Vincon Vrancea, Murfatlar, Cotnari, Cramele Recas si Jidvei.