Vanzarile magazinului IKEA din Baneasa au ajuns la 349,24 milioane de lei (82,5 mil. euro) in perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2009, in scadere cu 9% fata de 2008.
In euro, erodarea veniturilor IKEA Romania a fost anul trecut de 21,2%, comparativ cu cele 104,7 milioane euro, cat a vandut retailerul pe tot parcursul anului 2008.

Numarul vizitatorilor magazinului a fost de 2,52 milioane, in timp ce numarul produselor vandute - de aproximativ 10 milioane.

Aproximativ 60% din produsele vandute de magazinului IKEA intre 1 ianuarie si 31 decembrie 2009 au fost produse de mobilier, restul insemnand produse de accesorii si decoratiuni.

Cele mai bine vandute produse de mobilier au fost: corpurile de bucatarie din gama FAKTUM, cu peste 31.580 de bucati, fotoliile si taburetele din gama POÄNG cu peste 19.980 de bucati, combinatiile de dulapuri PAX, cu peste 19.930 de unitati vandute, sistemele modulare de biblioteca BILLY, cu peste 14.290 de bucati.

Dintre accesoriile si decoratiunile pentru casa, cele mai bine vandute au fost: produsele din familia IKEA 365+ (tigai, oale, borcane, ustensile de bucatarie), cu peste 198.890 de bucati, becurile economice SPARSAM, cu peste 156.420 de bucati, si pernele si pilotele din familiile de produse MYSA si GOSA, cu peste 138.620 de bucati.

„In ciuda usoarei scaderi a numarului de vizitatori si a celui de produse vandute, magazinul din Bucuresti se mentine in prima treime in topul magazinelor IKEA din lume in privinta vanzarilor inregistrate in 2009. Am observat inca din primele luni ale lui 2009 o tendinta resimtita pe plan global: un comportament tot mai precaut al consumatorilor, pe fondul a ceea ce noi numim „o criza de incredere” in stabilitatea propriilor venituri in actualul context economic global”, a declarat Cornel Oprisan (foto), Retail Manager IKEA Romania.

Pagina de Internet a magazinului a fost vizitat in perioada octombrie-decembrie 2009 de peste 257.000 de internauti, dintre care peste 9.800 au descarcat instrumentul de planificare 3D a casei disponibil online.

Locul de joaca din interiorul magazinului a fost si mai vizitat decat in 2008: peste 49.500 de copii si-au petrecut timpul la locul de joaca din interiorul magazinului, in timp ce parintii lor si-au facut cumparaturile.

In topul celor mai vandute produse din restaurantul IKEA, unde au luat masa cea mai mare parte a vizitatorilor, se afla in continuare chiftelutele suedeze: peste 2,2 milioane de bucati, urmate de hotdog-i: aproximativ 1,7 milioane de bucati (311 km), si prajiturile Almondy: peste 232.000 de portii.

„Suntem in continuare optimisti in privinta anului ce urmeaza, pentru ca dincolo de actuala precautie a consumatorilor, nevoile se acumuleaza, ele nu dispar. Stim ca e nevoie de multa munca pentru a depasi aceasta „criza de incredere” si mai stim ca avem toate resursele de care e nevoie pentru asta si cunostintele pentru a gestiona optim aceste resurse”, a subliniat Oprisan.

Marca IKEA a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din initialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, si numelui satului in care se gasea ferma: Agunnaryd.

Magazinul IKEA din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara. La fel ca si celelalte magazine IKEA din lume, magazinul din Romania este operat prin sistem de franciza in baza acordului cu Inter IKEA Systems B.V., detinatoarea conceptului IKEA si singura companie din lume in masura sa acorde dreptul de franciza. Compania care detine franciza magazinului IKEA in Romania este Moaro Trading S.R.L.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri