Producatorul de vinuri Cotnari a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de 91,5 milioane lei (21,6 mil. euro), in scadere cu 9,5% fata de 2008, iar pentru acest an compania isi propune o crestere de 5%, pe fondul cresterii numarului de unitati vandute, a declarat Razvan Serghiuta, director de marketing al companiei.
"Din cauza diminuarii consumului, cu precadere in trimestrul al patrulea al anului 2009, cifra de afaceri a inregistrat o scadere de 9,5 procente, comparativ cu cifra de afaceri inregistrata in 2008. Concret, aceast indicator, in 2009, a suferit o diminuare de 9,5 milioane lei", a declarat Razvan Serghiuta (foto), citat de NewsIn.

De asemenea, potrivit datelor producatorului de vin, in anul 2009, compania a inregistrat o scadere a profitului cu peste 2,3%, la 4,1 milioane lei.

"La sfarsitul anului 2008, o parte dintre produsele companiei au suferit o majorare de pret. Aceasta a facut ca profitul din anul 2009, fata de anul 2008, sa inregistreze o scadere mai putin pronuntata, daca ne raportam la cifra de afaceri. Astfel, profitul a inregistrat o diminuare de 2,38 procente, respectiv, de la 4,2 milioane lei in 2008, la 4,1 milioane lei in 2009", a explicat Serghiuta.

Cotnari a vandut in 2009 cu aproximativ 500.000 de sticle de vin mai putin decat in anul precedent. "Atat diminuarea consumului, cat si deplasarea acestuia catre segmentul de produse din portofoliu cu o valoare adaugata redusa, au facut ca scaderea numarului de unitati vandute in anul 2009, fata de 2008, sa fie mai mica decat reducerea cifrei de afaceri. Reducerea numarului de unitati vandute anul trecut a fost de aproximativ 500.000 de sticle, respectiv de la 10.600.000 unitati vandute in 2008, la 10.100.000 unitati vandute in 2009", a adaugat reprezentantul Cotnari.

Pentru anul 2010 compania isi propune o crestere a numarului de sticle de vin vandute si a cifrei de afaceri cu 5%.

"Pentru acest an ne-am bugetat o crestere cu 5% a numarului de unitati vandute, ajungand astfel la nivelul anului 2008, iar daca, in vanzari, structura sortimentala se mentine aceeasi din 2009, vom inregistra si o crestere a cifrei de afaceri cu 5% , fata de anul 2009", a mentionat directorul Cotnari.

Cel mai bine vandut sortiment al companiei este vinul Grasa de Cotnari, urmat de Francusa de Cotnari.

Investitii de 5 mil. euro in 2010

Cotnari vrea sa investeasca anul acesta peste cinci milioane de euro in marirea suprafetei cultivate cu 300 de hectare de vita-de-vie si pentru achizitionarea de tractoare si masini agricole. Astfel, compania isi va extinde suprafata cultivata cu vita-de-vie la 2.010 hectare.

"Detinem o suprafata de 1.710 hectare cultivate cu vita-de-vie. Ne-am propus ca la finele anului 2010 sa crestem aceasta suprafata la 2.010 hectare. Aceasta presupune continuarea programului investitional si in anul 2010. Vom infiinta 300 hectare cu plantatii de vita-de-vie, ceea ce va presupune o investitie de 4,5 milioane euro", a precizat Razvan Serghiuta.

De asemenea, pentru intretinerea plantatiilor infiintate in anul 2008, compania vrea sa mai investeasca in acest an circa 580.000 euro pentru achizitionarea de tractoare si masini agricole.

In anul 2009, compania a investit patru milioane de euro pentru infiintarea a 240 hectare de vita-de-vie, 600.000 euro pentru marirea capacitatilor de depozitare la combinatul de vinificatie si 440.000 euro pentru intretinerea plantatiilor viticole infiintate in anul 2007.

Compania detine, in prezent, o suprafata de 1.710 hectare cultivate cu vita-de-vie. Principalii competitori ai Cotnari sunt Vincon Vrancea, Murfatlar, Cramele Recas si Jidvei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri