Gefco a livrat autovehicule atat pe cale rutiera, cat si cale ferata, catre Portul Constanta, de unde au fost exportate in Italia, sudul Frantei, Spania sau Algeria.

Exporturile Dacia au totalizat anul trecut 270.000 de masini, pe primul loc in topul celor mai mari piete externe aflandu-se Germania, cu 84.700 de unitati, urmata de Franta – 66.000 de unitati, si Italia, cu 21.700 de unitati.

“Dacia a fost in 2009 unul din cei mai importanti clienti ai companiei si acest lucru se va pastra si in 2010, pentru ca in luna ianuarie am reinnoit contractul cu producatorul de autovehicule”, spune Denis Renard, directorul general al Gefco Romania.

El precizeaza ca numarul de masini transportate pentru Dacia in 2009 a crescut fata de 2008, fara a oferi insa mai multe detalii.

2010 ar putea aduce pentru Gefco Romania o reducere a numarului de masini pe care le transporta pentru Dacia, in conditiile in programul Rabla din Germania, cea mai mare piata de export pentru producatorul de autovehicule, nu va continua, iar vanzarile de masini noi din Romania vor scadea fata de 2009.

“Vanzarile de masini noi din Romania au depasit 120.000 de unitati, iar pentru 2010 se estimeaza o scadere pana la 100.000. Daca adaugam si stoparea programelor Rabla din tarile vest europene, este posibil sa inregistrat o scadere a volumelor transportate. Speram sa compensam o eventuala scadere in volum prin cresterea portofoliului de clienti”, subliniaza Renard.

Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), vanzarile de masini noi de pe piata locala s-au ridicat la aproximativ 148.000 de unitati, in scadere cu 54% fata de 2009.

APIA estimeaza ca in 2010 vanzarile de masini noi vor scadea la 130.000 de unitati.

Compania se afla in negocieri cu mai multi potentiali clienti pentru furnizarea de serivicii de transport, prin care si constructorul de masini Ford, care a inceput anul trecut productia la fabrica din Cravoia.

“Deocamdata, purtam discutii cu Ford si nu pot sa ofer mai multe detalii. In privinta altor clienti, ne intereseaza in principal sa lucram cu firme din domeniul auto, dar ne uitam foarte atent si catre alte sectoare foarte puternice, cum ar fi retailul si industria bunurilor de larg consum”, mentioneaza seful Gefco Romania.

Compania a avut anul trecut o cifra de afaceri de 22,6 mil. euro, in scadere cu doar 3% fata de 2008, desi in noiembrie oficialul companiei estima o scadere cu 10% a businessului. Transportatorul a reusit de asemenea sa-si pastreze marja de profit din 2008, respectiv 5% din totalul cifrei de afaceri.

Afacerile Gefco Romania au scazut cu doar 3% anul trecut deoarece transportatorul a compensat pierderile generat de scaderea pietei auto prin demarea a 24 de proiecte noi de transport pentru industria lemnului, FMCG, echipamentlor electrice si bunurilor albe (electrocasnice).

Arctic si Electrolux sunt cei mai importanti clienti ai companiei pe segmentul electronicelor si electrocasnicelor, transportatorul lucrand si cu producatorul de componente auto Delphi, precum si cu Schneider, producator de echipamente de distributie electrica.

De asemenea, transportatorul ofera servicii si pentru alte branduri puternice, cum ar fi Peugeot, Citroen, Renault sau Alexandros Motors, importatorul local al marcilor chinezesti Great Wall si King Long.

Renard se asteapta la o crestere cu 10% a cifrei de afaceri in 2010, in contextul unei reveniri a economiei nationale si a atragerii de noi clienti.

“Ma astept ca economia Romaniei sa-si revina in a doua jumatate a lui 2010 si sa asistam la o crestere economiei la nivelul intregului an. In mod sigur ca 2010 va fi mai bun ca 2009, pentru ca lucrurile au inceput sa se miste la nivelul consumului si al industriei”, mai spune Renard.

Principalii competitori locali ai Gefco sunt DSV, Kuhne & Nagel, Schenker, Gerbruder Weiss, Geodis Calberson si Norbert Dentressangle.