KAI Romania, subsidiara locala a producatorului bulgar de placi ceramice (gresie si faianta) KAI, detinut de fondul de investitii Advent, a reusit atinga in primele trei luni ale anului 90% din tinta de vanzari bugetata la incepul lui 2010.

“Am reusit sa vindem 90% din cat ne-am propus vindem in primul trimestru. Acest lucru ne da incredere ca putem creste cifra de afaceri cu cel putin 50%, asa cum ne-am propus”, spune Catalin Rotaru, country manager la KAI Romania, care nu a dorit sa specifice volumul sau valoarea vanzarilor din primele trei luni.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 8 milioane de euro anul trecut, in conditiile in care bulgarii au intrat pe piata locala in primavara. O crestere cu 50% a afacerilor, ar duce businessul KAI din Romania, care are doar 15 angajati pe piata locala, la 12 mil. euro.

In conditiile in care piata de gresie si faianta a scazut de la 300 de mil. euro in 2008, la 200 mil. euro in 2009, cota de piata a companiei s-a ridicat la 4%.

O treime din cifra de afaceri din 2009 a companiei a fost generata de vanzarile de gresie portelanata, vanduta la un pret mediu de 30-40 lei/mp.

“Ca preturi, ne pozitionam pe segmentul mediu. Nu am vrut sa intram pe segmentul low, cu preturi care incep de la 20 de lei, pentru ca piata a dat semne de incorectitudine”, mentioneaza Rotaru.

Compania s-a concentrat anul trecut pe vanzarea catre clienti care au luat credite prin programul Prima Casa, precum si pe clientii finali.

Pentru 2010, Kai Romania si-a propus sa mizeze mai mult pe clientii care aleg sa-si renoveze locuintele.

“Nu cred ca piata poate cadea mai mult de 10% in 2010,
deoarece ar fi minimul pana la care mai poate scadea, avand in vedere ca sunt multe case achizitionate acum 10-15 ani si care trebuie sa fie renovate”, afirma Rotaru.

Oficialul companiei mentioneaza ca proiectele sociale anuntate de autoritati ar putea conduce la o stabilizare a pietei de gresie si faianta, precum si la o revenire a economiei, aspecte evidente deja in tari din Europa Occidentala.

Piata de placi ceramice a fost afectata in 2009 si de intarzierile de plati care s-au practicat in 2007-2008.

“Acum vanzarea placilor ceramice a devenit mai sanatoasa.
Noi, cel putin nu vindem daca nu primim bani in termenul normal. Un termen de plata standard este de 90 de zile. In 2007-2008, termenele de plata ajungeau si la 120-150 de zile”.

Obiectivele importante ale companiei pentru 2010 sunt crestere volumului de vanzari si implicit a cotei de piata.

“Pana in 2012, vrem sa ajungem la o cota de piata de 20-25%”, mai spune Rotaru.

Grupul KAI, care are 1.200 de angajati, a inregistrat o cifra de afaceri de peste 50 de milioane de euro in 2008.

Grupul detine doua fabrici in Bulgaria, cu o capacitate totala de productie de 18,3 milioane de metri patrati. Bulgarii exporta peste jumatate din productia totala pe 19 piete europene.

Fondul de investitii Advent International detine 70% din Kai Group.
Pe piata locala, Advent are diverse participatii in companii ca Ceramica Iasi sau Bengoss.

Cel mai mare producator de gresie si faianta de pe piata locala este Lasselsberger Romania, filiala a grupului austriac Lasselsberger. Austriecii detin o singura unitate pe piata locala, in Cluj-Napoca.

Lasselsberger a intrat pe piata locala la sfarsitul lui 2004 si activeaza prin intermediul a doua firme, Lasselsberger SA si Sanex Cluj.

In afara de Lasselsberger, Ceramica Lazar (Reghin – Mures) este singurul producator de gresie si faianta de pe piata locala.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri