[Update] H&M va deschide un magazin in Baneasa Shopping City in primavara lui 2011, anunta centrul comercial intr-un comunicat de presa.

“Magazinul va fi situat pe doua etaje, cu intrari si iesiri atat la parter, cat si la primul etaj si cu acces vertical interior facilitat de un lift si doua scari rulante”, se arata in comunicatul de presa.
Oficialii Baneasa Shopping City nu specifica insa ce suprafata a inchiriat retailerul suedez.

Pe de alta parte, reprezentantii H&M spun ca au ales un centru comercial important amplasat in partea de vest a Capitalei pentru primul magazin din piata locala.

“Romania este una dintre pietele interesante pentru H&M si planuiam de multi ani sa deschidem mai multe locatii aici, in conditiile in care avem in fata un public numeros, tanar si foarte constient de tendintele in moda. Vedem un mare potential pentru o expansiune viitoare”, a declarat, pentru Wall-Street, Malin Bjorne, unul din purtatorii de cuvant ai H&M.

In alegerea tarilor pentru deschiderea de noi magazine, retailerul suedez ia in considerare aspecte precum dezvoltarea economica, stabilitatea politica, structura populatiei, obiceiuri de consum, restrictiile privind importurile si infrastructura. “Cele mai importante sunt baza de potentiali clienti, cea mai buna locatie si cele mai bune conditii de afaceri. Magazinele noastre trebuie sa fie localizate in cele mai bune zone de business din oras sau centru comercial. Locatia de business este atat de importanta, incat preferam sa amanam o eventuala deschidere pana cand acea locatie devine disponibila”, explica Bjorne.

Proiectul ales pentru primul magazin H&M va fi amplasat in “unul dintre cele mai mari centre comerciale din Romania, din partea de vest a Bucurestiului”. “Este insa prea devreme sa oferim detalii suplimentare despre magazin, insa vom reveni cu informatii in apropierea inaugurarii”, afirma purtatorul de cuvant al H&M.

De asemenea, acesta nu a putut oferi date suplimentare in legatura cu intentia grupului de a mai deschide noi magazine in Romania, afirmand doar ca “exista potential ridicat pentru o viitoare extindere pe plan local”.

In zona de vest a Bucurestiului sunt amplasate mall-urile Plaza Romania, detinut de turcii de la Anchor Grup, si AFI Palace Cotroceni, dezvoltat de israelienii de la AFI Europe. Din punct de vedere al spatiilor disponibile, Plaza Romania poate fi considerata o destinatie mai sigura pentru cei de la H&M, spun consultantii imobiliari.

In plus, Plaza Romania ocupa locul al patrulea in topul celor mai performante centre comerciale din Bucuresti, potrivit unui studiu recent al companiei de consultanta imobiliara Colliers International.

Consultantul imobiliar Krammer & Wagner, cunoscut pentru inchirierea parcului de retail Militari Shopping Center, vorbea in luna martie despre posibilitatea intrarii lantului de fashion H&M in Romania in 2011 sau cel mai tarziu in 2012.

In prezent, chiria anuala pentru un spatiu de circa 200 mp intr-un centru comercial din Romania ajunge la 600 euro/mp, la acelasi nivel cu chiriile din Cehia si Ungaria, potrivit datelor Jones Lang LaSalle.

Principalul competitor pe piata locala este Zara, brand detinut de retailerului spaniol Inditex.

H&M opereaza in 37 de tari, avand peste 2.000 de magazine si 74.000 de angajati. Cea mai mare piata este Germania, urmata de Marea Britanie si Suedia.

Printre planurile de extindere pentru acest an se numara deschiderea a 180 de noi magazine H&M, respectiv renuntarea la 14 locatii. Majoritatea deschiderilor sunt planificate pentru Germania, SUA, Marea Britanie, Franta, China si Italia.

In ultimii doi-trei ani piata de fashion retail din Romania a crescut constant cu 10-15% anual, pe masura ce veniturile si bugetele disponibile acestui tip de cumparaturi s-au majorat. Potrivit estimarilor, piata locala de fashion retail s-a intors in 2009 la nivelul din anul 2006, respectiv 1,6 miliard de euro.

Sursa foto: Citystores.co.uk

Topul celor mai performante centre comerciale din Bucuresti

Topul celor mai performante centre comerciale din Bucuresti