“In prezent, numarul de clienti se afla in scadere. Insa prin reorientarea catre segmentul de lux si diversificarea portofoliului de produse am reusit sa crestem valoarea vanzarii per client realizata de firma noastra, astfel ca am compensat traficul scazut comparativ cu anii anteriori”, spune Dragos Bonea, presedintele Delta Distribution.

Anul trecut, compania a trecut printr-un proces de reorganizare care a presupus inchiderea de magazine proprii, renuntarea la anumite departamente de suport, concetrarea pe retail si diminuarea distribuitorilor, precum si focusarea pe segmentul mediu si lux, datorita marjelor de profit mai mari.

“Un alt avantaj al acestui focus pe retail si pe produsele de lux este si incasarea rapida in magazin, fara termene extinse de plata, care asigura un cash flow mai bun la nivel de companie. In plus acum oferim si consultanta de design, proiectare si servicii de montaj, ceea ce creste valoarea totala a comenzii, pe langa valoarea in sine a produselor achizitionate”, mentioneaza Bonea.

Compania vinde in prezent si produse economice, reprezentand stocuri acumulate pana la sfarsitul lui 2008. Distribuitorul de gresie si faianta mai are de vandut aproximativ 200.000 de metri patrati de placi ceramice low-cost, dupa ce la finalul anului trecut avea stocuri de un milion de metri patrati.

Delta Distribution a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 35 de milioane de euro, in scadere cu 15,5% fata de 2008. Din totalul cifrei de afaceri, 25 de milioane de euro au fost generate de vanzarile de placi ceramice, restul sumei provenind din vanzarea de mobila, consultanta in amenajari sau servicii de montaj.

Pentru 2010, compania si-a propus pastrarea cifrei de afaceri la nivelul consemnat anul trecut, in conditiile in care si segmentul mediu si lux, va ramane la acelasi prag ca in 2009.

“In 2009, piata de placi ceramice a evoluat diferit pe fiecare segment. Daca segmentul de lux, pe care, din fericire, am pariat prin noua strategie, s-a mentinut practic la acelasi nivel, segmentul mediu si economic a scazut in 2009 cu pana la 35%. In 2010 ne asteptam in continuare la o contractie de 10-15% la nivelul intregii piete”, declara presedintele companiei.

Potrivit jucatorilor din domeniu, piata de placi ceramice s-a ridicat la 25 de milioane de metri patrati in 2009.

Bonea considera ca masurile de austeritate pe care le-au implementat autoritatile nu vor afecta vanzarile companiei, din cauza ca produsele Delta se adreseaza clientilor cu putere de cumparare ridicata.

“Pana acum am vazut masuri de auteritate dar nu am vazut si masuri de stimulare a economiei, in afara proiectului Prima Casa care a mai fortat dezvoltatorii de proiecte imobiliare sa finiseze apartamentele pentru a se putea inscrie in cerintele programului”, precizeaza Bonea.

Distribuitorul de placi ceramice a intrat in ianuarie in procedura de insolventa, in urma unui proces intentat de producatorul austriac de placi ceramice Lassselsberger, care detine pe piata locala o fabrica la Cluj.

Lasselsberger solicita distribuitorului plata unor datorii provenite din neplata unor stocuri de placi ceramice.

“In august vom propune planul de reorganizare, dupa care vom avea la dispozitie termenul legal de 3 ani in care sa iesim din insolventa. Asa cum am mai explicat si in trecut, insolventa are o serie de avantaje extrem de utile pentru o companie care este totusi sanatoasa din punct de vedere financiar si care nu se afla in imposibilitate de plata. Insolventa te ajuta si de protejeaja, cu conditia sa nu se apeleze la aceste parghii prea tarziu”, afirma presedintele Delta Distribution.

Delta Distribution a fost infiintata in 1996 de Dragos Bonea, impreuna cu doi asociati, care au decis sa paraseasca actionariatul companiei in toamna anului 2004.

Participatia de 45% detinuta de cei doi asociati a ajuns in posesia fondului de investitii polonez Weston Holdings. Bonea mai detine in prezent 51,6% din distribuitorul de placi ceramice, diferenta de 3,4% aflandu-se in posesia altor angajati din cadrul companiei.

Principalii competitori ai companiei sunt Tiger Amira, Bravo Grup sau Romstal, precum si marile lanturi de magazine de bricolaj.