Ca pondere, clientii din industria bunurilor de larg consum (fast moving consumer goods – FMCG) genereaza putin peste jumatate din veniturile totale, restul fiind impartit intre farma (40%), telecom, institutii bancare si automotive. Astfel, cei mai mari clienti care au incheiat contracte cu ISRA sunt BAT (producator de tigari), URBB (producator de bere), Muller (producator de lactate), PepsiCo (pe segmentul de gustari), Strauss (producator de cafea). In ceea ce priveste segmentul farma, cele mai multe incasari vin de la producatorii/importatorii GlaxoSmithKline, Pfizer, AstraZeneca, Eli Lilly si Abbott.
“Daca cei din FMCG au adoptat in prima jumatate a anului o atitudine de expectativa, mai rezervata in a-si cheltui bugetele, cei din farma au continuat sa-si faca <<temele>>. In semestrul al doilea, ne asteptam ca balanta sa incline in favoarea FMCG-ului”, a precizat Mihai. Oficialul ISRA a adaugat ca multi dintre clienti se intereseaza foarte mult de tendintele din comportamentul clientilor, mai ales in conditiile masurilor de austeritate.
In ceea ce priveste evolutia pietei de cercetare, anul trecut s-a inregistrat un declin de doua cifre, pe fondul restrangerii bugetelor acordate studiilor de profil, potrivit estimarilor Irinei Craciunescu, business development associate manager in cadrul ISRA. La nivelul anului trecut, marii jucatori estimau piata de profil la o valoare de 25-30 de milioane de euro, dupa o scadere de 20% fata de 2008.
ISRA Center este o companie cu actionariat isralian, infiintata in 2001. In prezent, compania de cercetare are 52 de angajati si o echipa de 250 de operatori si coordonatori de interviu. De curand, compania a intrat in reteaua internationala a companiilor de cercetare independente IriS (International Research Institutes), care numara 31 de companii-membre in toata lumea.
Afla aici cum a schimbat criza piata romaneasca de cercetare.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: