Membrii Asociatiei “Berarii Romaniei” - Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si Ursus Breweries – au vandut 7,4 mil hl de bere in prima jumatate a lui 2010, cu aproximativ 11% mai putin fata de primul semestru al lui 2009, cand volumul vanzarilor insuma 8,3 mil hl bere.

Criza economica generala a afectat si piata berii din Romania si a determinat schimbari ale obiceiurilor de consum ale romanilor, o parte dintre acestia iesind mai putin in oras, alegand varianta consumului acasa.

“Romanii au continuat si in acest an sa aiba un comportament de consum conservator, perspectiva adancirii recesiunii economice punand si mai multa presiune pe bugetele personale. Cu toate acestea, este cert ca romanii iubesc berea, iar producatorii din Romania au demonstrat pana acum ca au facut eforturi sustinute, prin investitii puternice si contributii catre bugetul statului, pentru a mentine acest sector la standarde inalte si a indeplini cat mai bine exigentele consumatorilor”, a declarat Jan Derck van Karnebeek (foto), presedintele Asociatiei „Berarii Romaniei”.

Citeste si:

Cat priveste factorul meteorologic, primul semestru nu a fost nici el favorabil consumului de bere, vremea fiind in general mai rece si ploioasa.

“Este greu de apreciat in acest moment cum va evolua sectorul berii pana la finele anului. Pe langa obiectivele de mentinere a sectorului, vom continua promovarea culturii berii in Romania, precum si educarea consumatorilor privind consumul responsabil de bere”, a adaugat van Karnebeek.

Piata berii din Romania a scazut anul trecut cu 13%, revenind la cifrele inregistrate in 2006, respectiv un volum de 17,6 mil hl.