Brandul Zuzu a fost lansat pe piata la inceputul anului 2006, la momentul respectiv Albalact colaborand pe rand cu agentiile Brandient, MGT si Next Cap. In mai 2007, brandul detine o cota de piata de 15% pentru categoria lapte pasteurizat, iar un an mai tarziu Zuzu devenea lider pe piata laptelui.

“In anul 2006 piata laptelui din Romania promitea sa devina competitiva. Odata cu intrarea tarii noastre in Uniunea Europeana acest lucru s-a si intamplat, a existat o avalansa de branduri straine. Ulterior, odata cu instalarea crizei financiare puterea de cumparare a romanilor a inceput sa scada, insa consumatorii au demonstrat ca raman fideli calitatii. Acest rebranding aduce acele atribute rationale de care avea nevoie Zuzu, o anumita maturitate pe care brandul o necesita pentru a fi mai credibil”, declara Cristina Miclea, director de marketing Albalact.

Proiectul de rebranding a fost demarat in luna octombrie 2009, Albalact colaborand in acest sens cu agentia de consultanta BrandTailors.

“Am pornit de la intelegerea problemelor pe care Zuzu le avea in a mai atrage cota de piata aditionala. A urmat un studiu de brand, o cercetare calitativa timp de 2 luni si jumatate. In cadrul focus grupurilor pe care le-am organizat am aflat ca marca are potential de crestere insa este necesara o ajustare a tonului vocii”, sintetizeaza Beatrice Danis, managing partener BrandTailors.

Din cele 3 directii creative si 2 propuneri de strategie de brand propuse de agentie, Albalact a ales sa transforme penele care defineau pana acum ambalajul in petale si frunze. In plus, brandul beneficiaza de un nou logo si slogan – “Zuzu te desteapta de dimineata”. Noile ambalaje au fost lansate pe piata in luna iulie 2010.

Incepand cu 1 septembrie a fost lansata si campania de comunicare a brandului Zuzu, semnata de Next Advertising. Productia spotului – “Cu baietii” – a fost asigurata de Reload Film, iar regia ii apartine lui Johan Gulbranson. Din echipa care a creat noua campanie de comunicare mai fac parte Cristina Miclea – director de marketing si Celina Condorovici – brand manager, Liviu David – director de creatie si copywriter Next Advertising, Mihaela Stefanica – copywriter Next Advertising, Catalin Baciu – art director, Ioana Cabuz si Sorin Popescu – client service.
Instrumentele de promovare ale noului Zuzu cuprind o campanie de comunicare TV nationala, evenimente publice, prezenta in reteaua sociala Facebook, o promotie nationala cu premii, activitati de trade marketing. Campania de comunicare se va desfasura pana la 30 noiembrie, insa compania intentioneaza sa continue acest proiect si pe parcursul anului viitor.

Tintele de afaceri in urma acestui rebranding vizeaza majoararea cotei de piata a Zuzu cu 1-2% in categoriile lapte si iaurt. Brandul detine in prezent o cota de piata de 30% in categoria lapte pasteurizat si 20% pe categoria lapte.

Citeste si:

Portofoliul Zuzu cuprinde lapte proaspat pasteurizat cu diverse concentratii de grasime, iaurt alb de mancat cu lingurita, iaurt de baut alb si cu fructe, sana, lapte batut, lactate cu smantana dulce pentru gatit si pentru frisca si kefir.

Potrivit Cristinei Miclea, Zuzu genereaza aproximativ 40% din cifra de afaceri a Albalact. Compania a raportat in 2009 o cifra de afaceri de 225,9 mil. lei, in crestere cu 18,59% fata de 2008.

Afacerile Albalact fierb in continuare: Primul trimestru aduce o crestere de 4,4%

Afacerile Albalact fierb in continuare: Primul trimestru aduce o...

In afara bugetului de 500.000 de euro alocat acestui proiect, Albalact a mai investit 300.000 de euro in lansarea marcii Raraul, la 2 ani de la achizitionarea pachetului majoritar al societatii Raraul Campulung Moldovenesc.

Albalact investeste 300.000 de euro in promovarea laptelui Raraul

Albalact investeste 300.000 de euro in promovarea laptelui Raraul

Compania Albalact - Alba Iulia este unul dintre primii patru producatori de lapte si produse lactate din Romania. Infiintata in anul 1971 si transformata in societate comerciala pe actiuni in 1990, Albalact a fost privatizata in 1999. Compania Albalact are peste 500 de angajati si peste 6.000 de actionari si este listata la categoria a II-a a Bursei de Valori Bucuresti.

Albalact produce peste 60 de sortimente de lactate sub marcile Fulga, Zuzu, De Albalact si Raraul.

Cititi si Directorul de marketing al Albalact: Criza nu este un motiv sa blochezi investitiile in branduri

Directorul de marketing al Albalact: Criza nu este un motiv sa blochezi investitiile in branduri

Directorul de marketing al Albalact: Criza nu este un motiv sa...