“Este o perioada dificila, presiunea pe toate bugetele, inclusiv cele de marketing, este mai mare decat in alti ani, dar acest lucru nu ar trebui sa ne opreasca sa investim in branduri. Dimpotriva, trebuie sa continuam sa fim atenti la nevoile pe care le au consumatorii, la valorile care ii incurajeaza, sa continuam sa comunicam, cu alte cuvinte sa fim mai aproape de consumatori mai mult ca oricand. De asemenea, fiind perioada de criza economica, presiunea in ce priveste preturile este foarte mare. Trebuie sa fim foarte atenti la felul in care gestionam aceasta presiune, de fapt la felul in care abordam preturile, reducerile de pret pentru produsele din portofoliul unui brand astfel incat sa nu riscam sa stricam ce am construit cu multe eforturi pentru brandul respectiv”, a declarat pentru Wall-Street Cristina Miclea (foto).

In opinia sa, in perioadele de criza ordinea prioritatilor se schimba, iar consumatorii se focuseaza pe produse pe care fie le cunosc, fie “le simt mai apropiate”.

“Felul in care alocam bugetele pentru crearea unui nou brand si pasii pe care ii urmam nu s-au schimbat. Sunt reguli care trebuie respectate daca ne dorim un brand de succes. Acordam o mare importanta activitatilor de trade marketing pentru a face produsul disponibil, dar nu neglijam nici activitatile de cercetari de marketing pentru a afla care sunt nevoile consumatorilor si nici activitatile de comunicare pentru a face produsul cunoscut”, explica Miclea.

Investitii de 2 mil. euro pentru Raraul

Dupa aproape 2 ani de la achizitia Raraul Campulung Moldovenesc, Albalact a lansat laptele Raraul, transformandu-l dintr-un brand local intr-o marca nationala. Doar investitia in promovare se ridica la 300.000 euro. Bugetul alocat modernizarii fabricii Raraul reprezinta aproximativ 2 mil. euro.

Albalact investeste 300.000 de euro in promovarea laptelui Raraul

Albalact investeste 300.000 de euro in promovarea laptelui Raraul

“Am introdus un nou brand de lapte pentru ca laptele este un produs de baza, iar Albalact se foloseste de expertiza pe care o are in categoria lapte, in care este lider, pentru a acoperi toate categoriile de consumatori, astfel incat sa avem un brand pentru fiecare categorie de consumatori si de pret”, afirma Cristina Miclea.

Targetul acestui produs este reprezentat de consumatori cu varste cuprinse intre 25 si 50 de ani, din mediul urban, cu venituri medii.

Procesul de rebranding a inceput in anul 2009, cand Albalact a demarat productia de branzeturi Raraul. Pentru rebranding, compania a colaborat cu agentia BrandTailors.

Cu acest brand, compania vizeaza atingerea unei cote de 5-10% pe piata laptelui UHT. Pe acest segment, Albalact ocupa pozitia a doua cu brandul Fulga si are drept competitori LaDorna, Tnuva, FrieslandCampina (Milli), Danone (Casa Buna) si Brailact (Brenac).

Albalact Alba Iulia a raportat pentru primul semestru al anului o crestere de 7,57%, pana la 125 mil. lei, in timp ce profitul operational s-a majorat cu 2,56% fata de aceeasi perioada din 2009.

Albalact la ora bilantului: Primul semestru aduce afaceri in crestere si profit in scadere

Albalact la ora bilantului: Primul semestru aduce afaceri in...

Citeste si:

Pe de alta parte, profitul net a fost afectat de cresterea semnificativa a cursului euro in luna iunie, care a determinat o majorare de peste 120% a cheltuielilor financiare. In primul semestru, profitul net a scazut cu 13,96%, la 2,41 mil. lei, fata de 2,81 mil. lei in perioada similara a anului trecut.

Compania Albalact - Alba Iulia este unul dintre primii patru producatori de lapte si produse lactate din Romania. Infiintata in anul 1971 si transformata in societate comerciala pe actiuni in 1990, Albalact a fost privatizata in 1999. Compania Albalact are peste 500 de angajati si peste 6.000 de actionari si este listata la categoria a II-a a Bursei de Valori Bucuresti.

Din 2009, Albalact detine 93,6% din pachetul de actiuni al Raraul Campulung Moldovenesc. In prezent, Albalact comercializeaza produse proaspete pasteurizate si UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, De Albalact si Raraul.

Astazi, Albalact produce peste 60 de sortimente de lactate sub marcile Fulga, Zuzu, De Albalact si Raraul.

CV Cristina Miclea

Cristina Miclea are o experienta de marketing de peste 10 ani in companii precum Sanex Cluj Napoca, MOL Romania, Bravo Group Import Export, A&D Pharma.

S-a alaturat echipei Albalact in octombrie 2006 ca brand manager. La Albalact a coordonat numeroase campanii de imagine si promovare pentru Fulga si Zuzu, proiecte de cercetare pentru obiceiuri si atitudini de consum, activitati de lansare a unor produse noi.

Miclea are 34 de ani si este absolventa a Facultatii de Stiinte Economice a Universitatii “Babes Bolyai” din Cluj Napoca, cu specializare in marketing.