Grupul francez Schneider Electric, care furnizeaza echipamente si servicii in managementul energiei, se pregateste de primul proiect major pe piata locala: o “ferma solara”. Investitia va fi de ordinul zecilor de milioane de euro, iar Schneider Electric Romania, subsidiara locala, va gestiona constructia, punerea in functie si administrarea ulterioara a proiectului.
“Nu vom contribui financiar, ci vom pune la dispozitie expertiza si utilajele de care dispunem. Suntem in discutii cu mai multi investitori interesati de acest proiect si speram ca la sfarsitul anului viitor vom vedea prima <<ferma solara>> din Romania, realizata cu ajutorul nostru”, spune David Nicholl, country president la Schneider Romania.

El nu a oferit informatii concrete despre investitie, dar a mentionat ca astfel de proiecte produc, de regula, intre 10 si 100 de MW. In medie, investitia intr-o unitate care produce anual 1 MW se ridica la cinci milioane de euro.

Recent, grupul a anuntat ca a fost selectat sa construiasca in Italia un proiect energetic similar celui pe care doreste sa-l faca in Romania. La finalizare, centrala energetica din regiunea Puglia, va avea o putere de 43 de MW, suficienta pentru alimentarea cu energie a unui oras cu 40.000 de locuitori.

Dezvaluirea sefului Schneider Electric Romania suprinde, in conditiile in care, la sfarsitul lunii iulie anunta ca nu are in derulare niciun proiect de producere a energiei solare in Romania.

Mai mult, strategia pe care a adoptat-o pana acum grupul nu a presupus demararea de investitii greenfield, indiferent daca a fost vorba de proiecte de producere a energiei solare sau de echipamente si sisteme energetice, ci doar achizitii.

Schneider Electric are o strategie de extindere prin intermediul achizitiilor, nu prin constructii de la zero. In prezent, grupul este format din peste 180 de companii, care au fost preluate de-a lungul timpului si integrate in grup, din punct de vedere operational”, subliniaza Nicholl.

Executivul afirma ca Schneider Electric si-ar fi dorit sa faca achizitii si pe piata romaneasca, doar ca oportunitatile de preluare nu au coincis cu asteptarile grupului.

“In toate tarile din Europa Centrala si de Est am cautat sa achizionam unul din primii doi jucatori de pe piata. Am vrut sa facem acest lucru si in Romania, dar nu am gasit o companie care sa corespunda interesului nostru. Am cautam o companie specializata in inginerie, pe modelul design & build”, precizeaza David Nicholl.

Schneider Electric Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 39 de milioane de euro anul trecut, in scadere cu 27,1% fata de rezultatul din 2008. De asemenea, compania a incheiat 2009 cu o pierdere de circa 820.000 de euro, de peste patru ori mai mare decat in 2008.

Compania deschide la Bucuresti un centru de customer care service pentru divizia de IT

Furnizorul de echipamente si servicii in managementul energiei va deschide la Bucuresti un centru de customer care service pentru APC by Schneider Electric, divizia de IT a grupului.

Centrul, in care vor lucra 40 de oameni, va functiona la capacitate maxima la mijlocul anului viitor. Compania va demara procesul de recrutare in urmatoarea perioada, iar in ianuarie va angaja primii oamenii.

Angajatii centrului vor trebuie sa raspunda, atat telefonic, cat si electronic, solicitarilor venite din partea clientilor de pe tot cuprinsul Europei. Discutiile vor fi purtate in limba materna a fiecarui client, iar angajatii vor oferi raspunsuri cu privire la produsele, solutiile si serviciile diviziei de IT.

Primul pas pe care il vom face in ceea ce priveste angajarea celor 40 de oameni va fi recrutarea managementului, urmand ca angajatii de pe pozitiile respective sa coordoneze formarea echipei”, spune Miriana Matei, director de resurse umane in cadrul Schneider Electric Romania.

Pentru pozitiile de entry level, compania isi propune sa atraga proaspat absolventi de limbi straine, iar pentru posturile care necesita o experienta de 2-3 ani, candidatii vizati trebuie sa aiba studii tehnice sau economice si sa fi interectionat cu clientii la joburile anterioare.

Aproximativ 75% din totalul celor ce vor fi recrutati ar putea fi proaspat absolventi de limbi straine.

Aceste tipare sunt orientative, pentru ca, de exemplu, o profesoara care vorbeste excelent limba ceha, ar putea sa reprezinte un candidat foarte interesant pentru noi. Chiar daca pentru posturile fara experienta ne uitam, in principal, la abilitatile lingviste ale oamenilor, am fi foarte multumiti daca am intalni candidati care sa stie cum functioneaza un cuptor cu microunde sau un computer”, precizeaza Matei.

Candidatii vor trebui sa treaca printr-un proces riguros de recrutare, care prevede selectia CV-urilor, un interviu telefonic, urmat de un test de limba straina. Daca respectivii candidati trec de primele etape, va urma un interviu individual cu team leaderul, iar procesul se incheie cu succes doar daca referintele pe care le primeste compania despre candidati coincid cu asteptarile angajatorului.

Viitori angajati ai companiei vor beneficia de un pachet salarial format din salariu fix, salariu variabil, tichete de masa, asigurare medicala, asigurare de viata, asigurare dentara si o pensie privata.

Schneider Electric Romania colaboreaza cu Mercer, companie de consultanta in resurse umane, pentru a stabili salariile pe care le vor primii viitorii angajati.

Pentru a lua pulsul candidatilor, compania a fost prezenta la targul de joburi Angajatori de Top, desfasurat la sfarsitul saptamanii trecute in Bucuresti. In urma evenimentului, a reusit sa colecteze peste 1.000 de CV-uri.

„Ma astept ca jumatate din CV-urile primite sa fie apropiate ca profil de ceea ce ne dorim noi de la un candidat”, adauga Matei.

Incepand cu anul viitor, compania va organiza periodic programe de internship destinate studentilor din cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti si Facultatii de Limbi si Litaturi Straine Bucuresti, in vederea identificarii tinerilor cu potential.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri