Hornbach detine pe piata locala mai multe terenuri si se afla in negocieri pentru achizitia mai multor suprafete, insa Kummer nu a dorit sa ofere mai multe detalii.
“Tinta noastra este sa facem inca zece magazine in Romania. Momentam avem patru, iar daca vom reusi sa construim inca sase magazine in urmatorii 5-6 ani, ar fi foarte bine”, a spus Kummer.
Hornbach a intrat pe piata locala in urma cu sase ani si a ridicat primul magazin din Romania in 2007, pe un teren din cartierul Berceni din Bucuresti. Ulterior, germanii au mai inaugurat cate un magazin in fiecare an, urmand a deschide maine a patra unitate de pe piata locala, in Balotesti (judetul Ilfov), pe terenul fostului retailer Prisma.
Spre deosebire de celalte retele de bricolaj de pe piata locala, strategia Hornbach este de a se extinde intr-un ritm lent, insa cu magazine care ocupa suprafete mari, de circa 2,5 hectare.
“Am investit circa 100 de milioane de euro pana acum in expansiunea noastra din Romania, media fiind de circa 25 de milioane de euro pentru fiecare magazin. Si in viitor vom urma aceeasi strategie in ceea ce priveste dimensiunile magazinelor. Nu excludem insa realizarea unor proiecte de dimensiuni reduse, in momentul in care vom considera ca am atins un numar de magazine mari suficiente pentru a ne oferi o acoperire nationala”, a adaugat Kummer.
Hornbach Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 311,9 milioane de lei (73,7 mil. euro) in 2009, in crestere cu 38% fata de 2008.
“Pentru 2010 estimam o scadere mai mica de 10% a cifrei de afaceri”, a spus si Mugurel Horia-Rusu, directorul general al Hornbach Romania.
Cei mai importanti jucatori de pe piata locala de bricolaj sunt Praktiker, Dedeman si Bricostore.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: