Cu o politica de expansiune in perioada de boom economic mult mai "potolita" decat cea a competitorilor, operatorul de hipermarketuri Cora tureaza acum motoarele si pune la bataie investitii de sute de milioane de euro in imobiliare. Care sunt planurile francezilor?
Pentru Cora criza economica a creat momentul oportun pentru reluarea expansiunii. Intrat pe piata romaneasca in 2003, retailerul a deschis doar trei hipermarketuri pana in 2010, timp in care concurentii sai principali - precum Carrefour sau Real Hypermarket - au inaugurat peste 20 de unitati in toata tara.

"Investim acum pentru ca inainte preturile erau prea mari", a explicat Philippe Lejeune (foto) motivul dezghetarii expansiunii incepand cu 2010. Fata de 2008, preturile terenurilor au scazut cu 15%, spune francezul, motiv suficient de bun pentru ca planurile sa se extinda in domeniul imobiliarelor.

La sfarsitul anului trecut, Cora Romania a demarat lucrarile la primul sau proiect pentru un centru comercial de 150.000 de metri patrati in centrul Constantei, pe locul unei foste zone industriale. Investitia se cifreaza la 100 de milioane de euro. Mall-ul, botezat Corall, urmeaza sa fie deschis catre public in semestrul al doilea din 2012.

"Este pentru prima data cand incercam sa construim un mall in Romania. Avem mai multe mall-uri in vest (Occident - n. red.), dar nu si aici", a spus Lejeune, in cadrul unei conferinte de presa organizate pentru prezentarea oficiala a proiectului.

Cunoscut mai degraba pentru discretia sa - Lejeune a aparut foarte rar in presa - francezul s-a aratat deschis sa vorbeasca atat despre business-ul cu hipermarketuri, dar mai ales despre cel al dezvoltarilor imobiliare.

"Eu ma ocup de managementul portofoliului de real-estate", a punctat Lejeune, care anunta planuri pentru inca doua mall-uri: unul la Brasov, care va presupune o investitie de 100 de milioane de euro, si altul la Bacau.

Terenurile au fost deja achizitionate, iar lucrarile vor fi incepute cel mai probabil anul viitor, dupa ce vor fi obtinute avizele necesare constructiilor. Cora Romania a investit anul trecut 50 de milioane de euro pentru achizitionarea de terenuri, atat cele pentru mall-urile anuntate, cat si pentru altele din Bucuresti - unul pe soseaua Alexandriei si un al doilea in Jilava.

"Cautam parteneri pentru construirea de blocuri si hoteluri"

Planurile francezilor nu se limiteaza la centre comerciale si se extind spre sectorul rezidential si hotelier. "Ne-am gandit ca in Brasov sa construim hoteluri pe langa mall, iar in alte orase - blocuri", a anuntat seful lantului de hipermarketuri, care a mai spus ca este in cautare de parteneri care sa se ocupe de aceste proiecte.

In privinta Capitalei, Lejeune a spus ca sunt deja deschise multe centre comerciale si ca varianta mall-urilor de cartier este una mai posibila pentru o eventuala expansiune a Cora.

Cora Romania are in acest moment cinci magazine, trei la Bucuresti si doua in provincie, urmand anul acesta sa deschida alte trei hipermarketuri: cate unul la Constanta in Centrul Comercial City Park, la Drobeta Turnu Severin (in martie) si Arad.

Revenirea pe crestere, de abia din 2012

"Ma astept ca anul acesta economia sa se situeze la acelasi nivel ca in 2010. Cred ca din 2012 vom intra pe crestere", a spus pentru wall-street.ro Lejeune.

Anul 2010 a insemnat de altfel si o scadere a consumului, chiar daca numarul clientilor Cora a ramas constant. Valoarea bonului de cumparaturi a scazut cu 10%, iar afacerile companiei au avansat cu 3% fata de cele circa 330 milioane de euro raportate in 2009. Profitabilitatea s-a diminuat in 2010 cu sub 10%.

Pentru 2011 Lejeune prognozeaza o crestere usoara a vanzarilor si o revenire a profitabilitatii.

Cora, marca a grupului Louis Delhaize, este unul dintre cele mai puternice branduri de retail din Europa. Grupul francez este prezent pe piata din Romania din anul 2003.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri