"Am reusit in putine luni de cand am venit sa reducem cu 74% pierderile la CFR Marfa, fata de perioada anterioara, pentru ca managerul si-a dat seama de nevoia de restructurare si de repozitionare in piata a companiei", a spus Boagiu.

Ea a precizat ca bugetul CFR Marfa nu a fost aprobat de Guvern si considera ca societatile feroviare se pot redresa daca se implica si ministerele Economiei si Finantelor Publice.

"Arieratele la CFR-uri au crescut cu 2.400% din 2000 in 2010 si cred ca actiunea de redresare trebuie sa dusa concertat, nu numai de Ministerul Transporturilor, ci si de Ministerul Economiei si Ministerul Finantelor, daca se doreste cu adevarat ca obiectivul de redresare a companiilor sa fie atins", a aratat Boagiu.

Ea a spus ca in planul de redresare realizat de CFR SA o componenta importanta este inchirierea liniilor mai putin folosite de calatori catre operatori privati care vor avea obligatia sa intretina infrastructura.

Referitor la o eventuala scumpire a biletelor la CFR Calatori, masura care este inclusa in scrisoarea de intentie catre FMI, ministrul a spus ca este doar o componenta a planului, insa nu cea mai importanta.

Guvernul a aprobat, miercuri, bugetele mai multor companii de stat, dar l-a respins pe cel propus pe 2011 pentru CFR Marfa, iar premierul Boc a cerut ministrului Transporturilor sa refaca documentul, spunand ca un BVC nu poate fi redactat din start cu pierderi, ci macar cu un profit estimat la zero.

Seful Guvernului i-a solicitat ministrului Transporturilor sa refaca bugetul acestei companii si sa il prezinte din nou impreuna cu un program de restructurare a CFR Marfa, au relatat pentru Mediafax surse participante la sedinta.

Ministrul a motivat bugetul propus prin faptul ca CFR Marfa inregistreaza arierate istorice, la care se adauga dobanzi si penalitati de intarziere, dar premierul i-a raspuns ca stie aceasta situatie.

Citeste si:

"Premierul a spus ca stie ca exista arierate, dar ca este necesar ca macar sa nu se adauge altele noi si i-a cerut ministrului sa refaca bugetul si sa prezinte si un program de restructurare a companiei, inclusiv in ceea ce priveste arieratele", au aratat sursele.

Sindicalistii si conducerea CFR Marfa au semnat, marti, noul Contract Colectiv de Munca valabil pentru anul 2011, care prevede protectie pentru salariatii care urmeaza sa fie disponibilizati, prin sumele colectate din primele de vacanta la care renunta toti angajatii.

Liderul Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, afirma ca aproximativ 6.000 de salariati de la calea ferata risca sa ramana fara locuri de munca in martie-aprilie, iar sindicatele iau in calcul toate actiunile sindicale pe care le au la indemana.

Scrisoarea de intentie convenita de Executiv cu FMI la finalul misiunii de evaluare din ianuarie-februarie, obtinuta si prezentata de MEDIAFAX saptamana trecuta, releva ca Guvernul va scoate la vanzare un pachet minoritar de actiuni de la CFR Marfa pana la finele anului, urmand sa privatizeze operatorul de transport atunci cand conditiile pietei o vor permite.

CFR Marfa a incheiat anul trecut cu pierderi de 354,2 milioane de lei, in crestere cu 3,5% fata de 2009, in conditiile in care a transportat un volum de marfa mai mare cu 4,1%, potrivit datelor preliminate ale operatorului.

Pentru acest an, CFR Marfa estimeaza ca va transporta acelasi volum de marfa, respectiv 30,7 de milioane de tone. CFR Marfa detine un parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 locomotive.