Memorandumul a fost semnat de catre oficiali din sapte state, respectiv Romania, Austria, Bulgaria, Grecia, Republica Ceha, Slovacia si Ungaria.

Planurile de implementare si de investitii pentru operationalizarea coridorului feroviar de marfa numarul 7 vor fi stabilite de un consiliu de conducere care va fi format din reprezentantii celor sapte state semnatare ale memorandumului.

Romania va fi reprezentata in acest consiliu de conducere de Anca Boagiu.

"Semnarea acestui memorandum este un angajament ferm din partea Romaniei pentru sprijinirea si dezvoltarea transportului feroviar de marfa. Alaturi de partenerii nostri din Europa Centrala si de Est vom insista ca acest Coridor sa fie inclus in viitoarea Retea Centrala desenata in cadrul noii politici TEN-T a Uniunii Europene.

Citeste si:

Harta noului Coridor urmeaza sa fie finalizata pana in 2013, conform prevederilor Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului, dar cel mai probabil in Romania ea se va suprapune peste coridorul 4 trans-european de cale ferata", a declarat, intr-un comunicat, Anca Boagiu.


Semnarea acestui memorandum are ca scop facilitarea implementarii prevederilor Regulamentului nr. 913/2010 al Parlamentului European si al Consiliului, care a intrat in vigoare la 9 noiembrie 2010.

In cadrul acestui regulament se stipuleaza ca prin crearea unor coridoare feroviare internationale pentru o retea feroviara europeana, pe care trenurile de marfa sa poata circula in bune conditii si sa treaca usor de la o retea nationala la alta, s-ar permite imbunatatirea conditiilor de utilizare a infrastructurii.

Coridorul 4 pan-european intra in Romania pe la Arad, apoi urmeaza traseul Sibiu-Brasov-Bucuresti si iese din tara prin Constanta.