Traian Basescu (foto) a adaugat ca ramane de vazut daca firmele constructoare vor reusi acest lucru.

"Ce va pot spune este ca, functie de stadiul lucrarii, era un numar suficient de utilaje pentru ca termenul sa fie realizat. Spre exemplu, pe primul tronson, unde lucrarea era mult mai avansata, sunt alte operatiuni. Pe penultimul tronson, unde lucrarea pare ramasa in urma, erau categoric suficiente utilaje ca sa prinda timpul din urma. Este de vazut insa daca ii va ajuta si natura ca in noiembrie- decembrie nu prea poti sa mai torni asfalt", a spus Traian Basescu, citat de Mediafax.

Seful statului a mai spus ca nu va discuta cu constructorii, deoarece considera ca aceasta este "treaba ministrului Transporturilor".

"Desi, moral, ei toti sunt obligati fata de mine pentru ca eu am vrut ca si firmele romanesti sa isi creeze istoric de autostrada, sa poata participa la o licitatie, sa nu mai lucreze numai in subantrepriza la firmele straine. Deci, au o obligatie morala fata de mine sa respecte termenul de 31.12", a spus presedintele.

Presedintele a spus ca ii este greu sa estimeze daca vor fi decalate cu mult lucrarile. "Pare in momentul de fata misiune imposibila, dar sa vedem", a spus el.

Presedintele a spus insa ca nu se va putea spune ca autostrada Bucuresti-Ploiesti este terminata la 31 decembrie atat timp cat la inelul central de circulatie al Capitalei nu s-a lucrat nimic. "Si nu s-a lucrat pentru ca preturile de expropriere erau la un moment dat extraordinar de mari", a precizat Basescu, adaugand ca solutia a fost crearea unui nod rutier pe centura, de pe care sa se faca accesul pe autostrada.
Seful statului a adaugat ca cea mai buna solutie era ca aceasta autostrada sa se opreasca "la kilometrul zero al Bucurestiului".

Traian Basescu s-a referit si la istoricul acestei lucrari. "Probabil stiti istoria acestei lucrari. E o lucrare in care s-a incercat in primul rand un test cu constructori romani. Contractele s-au semnat in 2007, suntem in 2011. Termenul lor de terminare a lucrarii ar fi fost in mod normal, dupa ce s-au terminat exproprierile, mai 2012. Cu buna lor vointa, avand in vedere ca au stat pentru exproprieri vreo doi ani, au acceptat decalarea termenului la 31.12.2011. Cand s-a suparat putin pe ei doamna Boagiu si a vrut sa le rezilieze contractele. Si atunci se pare ca s-au accelerat. Eu cred ca va fi o reusita, chiar daca au unele probleme de incadrare in termenul de 31.12 cu primul pod de aici, de pe tronsonul de la capatul segmentului lui Pizzaroti. Sa speram ca vor reusi. Pana la urma ar fi prima proba daca ne putem bizui pe constructorii romani la constructia de autostrazi sau nu. Si asta e foarte important", a spus presedintele.

Citeste si:

Intrebat daca este multumit de ceea ce a vazut, presedintele Basescu a apreciat ca cel mai bine arata "primul tronson de la centura Ploiestiului". "Este cel mai avansat, el cred ca se termina in octombrie, acum", a adaugat el.

Presedintele a fost apoi intrebat despre tronsonul din zona Moara Vlasiei. "Nu. Stiu ce vreti. Nu va dau. Da. Vreti sa-i pun cap in cap si sa spun care e mai bun, care e mai rau. Si atunci va intreb: Cine v-a rugat sa puneti intrebarile acestea?", a raspuns el.

"Ei au fost un consortiu la inceput, de trei firme romanesti. Si, fiind trei firme romanesti, pana la urma s-au certat si au rupt contractul. De la calitatea de consortiu care se angajase cu statul roman, pana la urma s-a spart consortiul in trei contracte. Ma rog, treaba romaneasca. Au aratat ca inca mai avem de invatat la capitolul acesta. Eu sper ca experienta sa le fi fost buna tuturor", a adaugat Traian Basescu.

1. Cine credeti ca sunt responsabili pentru astfel de amanari?

2. Credeti ca va fi respectat termenul de 31.12.2011?


Citeste si Romania celor 3.000 km de autostrada. Visul lui Ceausescu

Romania celor 3.000 km de autostrada. Visul lui Ceausescu

Romania celor 3.000 km de autostrada. Visul lui Ceausescu