Valoarea ofertei castigatoare este cu 31,3% mai mica decat valoarea estimata a contractului, de 726,21 milioane lei fara TVA, reiese din datele CNADNR.

Totodata, fata de valoarea contractului de proiectare si executie reziliat cu antreprenorul Colas, in valoare de 634,4 milioane lei fara TVA, noul contract va costa cu peste 135 milioane lei mai putin.

Proiectul are ca scop realizarea a 20,49 kilometri de autostrada. Proiectarea va dura 3 luni, executia 12 luni, la care se adauga 48 de luni perioada de garantie.

"Termenul pentru proiectarea si executia tronsonului de autostrada Cernavoda - Medgidia a fost diminuat de la 24 la 15 luni, deschiderea traficului fiind astfel posibila in cursul anului 2012. Lucrarile executate de catre noul Antreprenor vor avea 4 ani de garantie, fata de 2 ani cat prevedea contractul anterior", se arata intr-un comunicat al CNADNR.

Citeste si:

Finantarea va fi asigurata de la Banca Europeana de Investitii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeana si de la bugetul de stat.

Initial, contractul pentru segmentul Cernavoda-Medgidia a fost atribuit companiei franceze Colas, insa Ministerul Transporturilor a reziliat contractul in luna aprilie. Principalul motivul al rezilierii contractului a fost o solicitare a companiei Colas prin care cerea suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro intrucat traseul autostrazii a fost schimbat.

Autostrada Soarelui este realizata pe tronsonul Bucuresti - Cernavoda. Lucrarile pentru finalizarea autostrazii au fost impartite in doua sectoare, respectiv Cernavoda - Medgidia si Medgidia - Constanta.

Asocierea Astaldi-Max Boegl a fost implicata in mai multe proiecte importante din Romania, printre acestea numarandu-se Stadionul National din cadrul complexului Lia Manoliu din Capitala. De asemenea, compania italiana Astaldi a participat la constructia Pasajului Basarab din Bucuresti si face parte din consortiul care va realiza magistrala de metrou Raul Doamnei-Hasdeu.