"Contestatarilor de profesie, ca avem si asa ceva - stiu sau nu sa scrie oferte, stiu sau nu sa citeasca caiete de sarcini, la sfarsitul licitatiei trebuie sa conteste - le adresez rugamintea sa inteleaga ca atunci cand nu esti in stare sa scrii o oferta, pe care nu o evalueaza doar comisiile noastre, ci si ale ANRMAP-ului si ale UE, nu faceti altceva decat sa blocati investitiile Romaniei. Vom avea si masuri asa cum am promis de la inceputul mandatului. Vom recupera in instanta pagubele produse statului roman", a spus Boagiu, citata de Mediafax, la deschiderea unei expozitii feroviare din Gara de Nord.

Ea a dat exemplul unei licitatii pentru implementarea unui sistem performant de comunicatii feroviar de pe Coridorul IV paneuropean, blocata de contestatii.

"Blocarea fondurilor prin diverse metode, blocand ERTMS-ul pe Coridorul IV nu faceti altceva decat sa blocati 2,2 miliarde de euro investitii in infrastrucura pentru ca licitatia este strans legata de licitatia pentru modernizarea infrastructurii", a afirmat ministrul.

Pe de alta parte, Boagiu le-a multimit constructorilor care "au inteles ca preturile nu pot fi urcate pana in stele" si a amintit de negocierile dintre Metrorex si Astom, prin care costurile cu mentenanta ale operatorului de metrou au scazut cu aproximativ 30%.

"Mutumesc celor care au inteles ca preturile nu pot fi urcate pana in stele, dar e vorba si de ceilalti care nu inteleg ca nu putem sa lucram la preturi de doua ori mai mari, sa reparam o locomotiva ca si cand am construi una noua. Stim din alte tari preturile cu care se lucreaza", a mentionat Boagiu.

Ea a spus ca a sfatuit operatorul CFR Calatori sa negocieze contractele cu furnizorii pentru a scadea preturile contractelor si sa rezilieze acordurile in cazul in care negocierile esueaza.

Citeste si:

"Sfatuiesc CFR Calatori sa rezilieze daca nu pot negocia pretul in jos. Noi le vom oferi sprijin juridic", a declarat Boagiu.

Ea a spus ca ministerul pe care il conduce "a facut un efort" si a convins Comisia Europeana sa prelungeasca perioada pentru absorbtia fondurilor ISPA, in cazul modernizarii liniilor Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Brasov, salvand statul de la plata unui miliard de euro catre CE.

"Aceasta era suma pe care ar fi trebui sa o returnam UE daca lucrarile nu vor fi terminate la timp. As aprecia daca ati accelera ritmul de lucru ca sa nu avem surprize la sfarsitul anului", a mentionat Boagiu.

Ministrul a vorbit si de proiectul liniei de mare viteza pe relatia Constanta-Bucuresti-granita spre Ungaria.

"Colegii mei omologi din UE lucreaza la studiile de fezabilitate pentru linia de mare viteza si sper sa intram si noi in lumea civilizata. Unii sunt sceptici, eu nu sunt", a mai spus Boagiu.

Sursa imagine: blogul personal