Sunt atat persoane fizice care nu au asigurare si se vad nevoiti sa dea in judecata autoritatile de stat, tarandu-se prin tribunale pentru a primi despagubire, sau sunt societati de asigurare ce, dupa ce acorda despagubirile clientilor, merg mai departe si ele insele dau in judecata statul pentru a recupera prejudiciul.

In perioada 2010-2012 au avut loc, in cazul CNANDR, 885 de chemari in instanta. A se nota ca primariile si prefecturile pot fi date in judecata pentru starea drumurilor din localitati/municipii. Informatiile privind numarul de chemari in instanta pentru fiecare in parte nu este centralizata, wall-street.ro analizand situatia CNANDR.

Din aceste 885 de chemari in instanta, doar 260 au fost solutionate, 70 dintre ele fiind in favoarea persoanei fizice/juridice/societatii de asigurare.

(grafic interactiv - click pe sectiunea dorita)


In final, in cei doi ani, CNANDR a trebuit sa plateasca despagubiri de circa 380.000 de lei, bani luati din bugetul de stat, conform reprezentantilor institutiei, pentru wall-street.ro.

Directia regionala de drumuri si poduri din Cluj a fost “cea mai lovita” de chemari in instanta – 228, dintre care au fost solutionate mai putin de jumatate (95). 25 dintre acestea au fost solutionate in favoarea reclamantului, conducand la amenzi de 155.000 de lei pentru CNANDR.

Citeste si:

Pe locul doi se situeaza Brasovul, cu amenzi de 62.000 de lei, urmat de Timisoara (60.000 de lei) si Iasi (42.000 lei). Per total, CNANDR a primit cereri de judecata din sapte judete ale tarii.

Bugetul total al CNANDR este in 2013 de circa 5,8 miliarde de lei, in scadere fata de cele 6,3 miliarde de lei in 2012.

Sursa foto.

Tu ai avut probleme cu autovehiculul pe strazile din Romania? Ai dat in judecata autoritatile? Ce solutie a fost administrata? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.