“Sunt destul de multumit de lucrari, atata cat pot eu sa remarc, pentru ca nu sunt specialist, si cred ca lucrarile de reparatie pe intreaga portiune supusa acestei proceduri se vor finaliza spre sfarsitul lunii noiembrie, posibil mai devreme”, a declarat, citat de Rompres, Radu Berceanu, care a inspectat ieri santierul de pe autostrada Bucuresti-Pitesti.

Ministrul a receptionat lucrarile de reparatie pe calea 2, pe sensul Pitesti-Bucuresti, intre km 23 si km 29, respectiv km 37si km 43, lucrari ce au fost finalizate mai repede cu zece zile fata de termenul stabilit initial.

Reprezentantii firmei constructoare, consortiul format din PA&CO International SRL - Euroconstruct Trading 98 SRL - Search Corporation SRL, sustin ca portiunea reparata va fi data in folosinta initial ca drum national, pe doua benzi, cu restrictie de viteza, iar circulatia va fi deschisa marti, in jurul orei 20,00. Reparatiile vor continua pe calea 1 (pe sensul spre Pitesti), intre km 23-46. Valoarea totala a lucrarilor de reparatie se ridica la 31 milioane euro.

Ministrul Transporturilor s-a declarat totusi nemultumit de faptul ca masinile de tonaj mare utilizate de compania care a realizat reparatiile au stricat o parte din pasajul peste autostrada, construit la km 23. “Oricum, echipele noastre vor inspecta calitatea lucrarilor si, daca va fi nevoie, vom aplica penalitati sau ceea ce este neconform va fi reparat imediat. Ne gandim, chiar, sa transformam banda de urgenta de pe portiunea reparata in banda cu circulatie reversibila”, a reiterat ministrul transporturilor.

Lucrarile au inceput pe 10 iulie 2006, termenul de realizare a proiectului de reabilitare fiind de cinci luni, iar termenul de garantie de trei ani. “Desi este a treia reparatie pe acest tronson, sunt sigur ca lucrarile vor rezista, deoarece, de data aceasta, solutia de realizare a fost corecta”, a explicat ministrul transporturilor.

Pentru reabilitarea autostrazii Bucuresti-Pitesti au cumparat documentatia un numar de 17 societati, in final fiind depuse doar doua oferte finale, una de la castigator si cealalta de la consortiul format din societatile Alpine Mayreder BAU Mbh Bucuresti, Alpine SA Bucuresti si Consilier Construct SRL.