O parte din suma imprumutata de la Banca Europeana de Investitii (BEI) va fi utilizata si pentru modernizarea instalatiilor de alimentare cu energie electrica ale metroului actual, respectiv pe magistralele 1 si 3 si pentru adaptarea instalatiilor de metrou pentru persoanele cu mobilitate redusa. Astfel, in 41 de statii vor fi instalate 73 de scari rulante, 38 de lifturi si 58 de platforme.
De asemenea, vor fi achizitionate sase trenuri noi de metrou, cu sase vagoane fiecare, pentru magistrala 2. Proiecul de modernizare va fi pus in practica de Metrorex SA, informeaza NewsIn. Costul total al proiectului este de 134,8 milioane de euro, din care 71,8 milioane de euro se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Transporturilor - in calitate de coordonator al activitatii Metrorex SA si ordonator principal de credite - precum si Metrorex, vor incheia un acord de imprumut subsidiar, prin care se deleaga Metrorex intreaga autoritate si responsabilitate pentru realizarea proiectului si pentru utilizarea sumelor imprumutate.
Sumele necesare pentru rambursarea imprumutului extern, plata dobanzilor, comisioanelor si altor costuri aferente imprumuturi, se asigura din bugetul MTCT, iar efectuarea platilor aferente datoriei publice externe pentru acest credit se face de Ministerul de Finante. Contributia Romaniei la realizarea investitiilor finantate prin acest imprumut, inclusiv plata taxelor si impozitelor percepute in tara, precum si contravaloarea altor costuri locale care nu se pot plati din imprumutul extern, se asigura din bugetul MTCT.
Pe parcursul utilizarii imprumutului extern, Ministerul de Finante este autorizat, cu acordul BEI, sa introduca amendamente la Contractul de finantare, privind realocari de fonduri, modificari de termene, orice alte modificari care nu sporesc obligatiile financiare ale Romaniei fata de BEI sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial. Amendamentele la Contractul de Finantare se aproba prin hotarare de Guvern.
Lucrarile de extindere a metroului de la statia Nicolae Grigorescu pana la Linia de Centura, mai exact la intrarea in satul Catelu, au debutat in anul 1989, dar au fost abandonate din lipsa banilor.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: