Guvernul a aprobat miercuri contractul de finantare dintre Romania si BEI, in valoare de 63 de milioane de euro, banii urmand sa fie utilizati in principal pentru punerea in functiune a tronsonului de metrou Nicolae Grigorescu - Linia de Centura, cu o lungime de 4,8 kilometri si patru statii noi.

O parte din suma imprumutata de la Banca Europeana de Investitii (BEI) va fi utilizata si pentru modernizarea instalatiilor de alimentare cu energie electrica ale metroului actual, respectiv pe magistralele 1 si 3 si pentru adaptarea instalatiilor de metrou pentru persoanele cu mobilitate redusa. Astfel, in 41 de statii vor fi instalate 73 de scari rulante, 38 de lifturi si 58 de platforme.

De asemenea, vor fi achizitionate sase trenuri noi de metrou, cu sase vagoane fiecare, pentru magistrala 2. Proiecul de modernizare va fi pus in practica de Metrorex SA, informeaza NewsIn. Costul total al proiectului este de 134,8 milioane de euro, din care 71,8 milioane de euro se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Transporturilor - in calitate de coordonator al activitatii Metrorex SA si ordonator principal de credite - precum si Metrorex, vor incheia un acord de imprumut subsidiar, prin care se deleaga Metrorex intreaga autoritate si responsabilitate pentru realizarea proiectului si pentru utilizarea sumelor imprumutate.

Sumele necesare pentru rambursarea imprumutului extern, plata dobanzilor, comisioanelor si altor costuri aferente imprumuturi, se asigura din bugetul MTCT, iar efectuarea platilor aferente datoriei publice externe pentru acest credit se face de Ministerul de Finante. Contributia Romaniei la realizarea investitiilor finantate prin acest imprumut, inclusiv plata taxelor si impozitelor percepute in tara, precum si contravaloarea altor costuri locale care nu se pot plati din imprumutul extern, se asigura din bugetul MTCT.

Pe parcursul utilizarii imprumutului extern, Ministerul de Finante este autorizat, cu acordul BEI, sa introduca amendamente la Contractul de finantare, privind realocari de fonduri, modificari de termene, orice alte modificari care nu sporesc obligatiile financiare ale Romaniei fata de BEI sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial. Amendamentele la Contractul de Finantare se aproba prin hotarare de Guvern.

Lucrarile de extindere a metroului de la statia Nicolae Grigorescu pana la Linia de Centura, mai exact la intrarea in satul Catelu, au debutat in anul 1989, dar au fost abandonate din lipsa banilor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri