Valentin Zeicu, directorul ACN, a afirmat ca anul 2006 a fost unul dificil, din cauza problemelor cauzate de inundatii si seceta. Astfel, in zona ecluzei de la Cernavoda, au existat situatii in care accesul pe si dinspre canal a fost dificil din cauza colmatarii cu mal. Activitatea ACN a fost afectata nu numai de cauze naturale, ci si de cursul valutar, informeaza NewsIn.

Valentin Zeicu spune ca planul de incasari prevazut de Ministerul Transporturilor a fost realizat, dar in conditiile in care taxele sunt exprimate in euro si incasate in lei, la cursul de schimb al BNR. Aprecierea leului fata de moneda europeana a generat incasari mai mici in lei. in schimb, a crescut cantitatea de marfuri transportate pe Canalul Dunare -Marea Neagra, cu circa un milion si jumatate de tone, fapt care a condus la realizarea unui profit de aproximativ un milion de euro. Poderea transporturilor de la extern a crescut la 25 % din totalul marfurilor tranzitate, iar principala marfa transportata pe Canal este minereul de fier, urmat de carbune si cocs, care sunt destinate SIDEX Galati.

Integrarea in Uniunea Europeana va aduce un nou sistem de taxare a transportului de marfa pe Canalul Dunare - Marea Neagra, prin tarifarea pe categoriile de marfuri transportate, a anuntat oficialul ACN. in principiu, transportatorii ar urma sa plareasca taxe mai mici, cu exceptia celor care transporta minereu de fier, care au beneficiat de tarife preferentiale. Valentin Zeicu spune ca se studiaza si posibilitatea aplicarii unor taxe unice, care sa se aplice din anul 2008, indiferent de tonajul transportat sau de tipul marfii. "Pot exista doua tipuri de taxe, ca la autostrada. Daca e masina mica, o taxam ca pe masina mica. Daca e masina mare, o taxam in consecinta" - spune Valentin Zeicu.

El a apreciat ca traficul de nave de pasageri nu este influentat de nivelul de taxare si a acuzat mass-media ca relateaza "prea mult" despre gripa aviara si "alte nenorociri", fapt care ar genera un aflux scazut turistilor pe Canalul Dunare - Marea Neagra. ACN estimeaza ca profitul pe anul 2007 se va ridica la un nivel comparabil cu anul in curs, iar daca Ministerul Transporturilor ar aproba planul de reinvestire a profitului, atunci cifra ar putea scadea sub un milion de euro. De asmenea, Valentin Zeicu spune ca sunt finalizate sase proiecte care asteapta sa fie depuse pentru a se obtine finantare prin fondurile structurale europene.