"Exista in studiu patru variante referitor la modul in care se sa faca reabilitarea Garii de Nord. in 2006 a existat o propunere pentru reabilitarea statiei Bucuresti Nord printr-un parteneriat public privat, dar nu a fost finalizata. in situatia parteneriatului noi participam cu valoarea mijloacelor fixe, iar celalalt partener cu investitiile, dar pentru a-si amortiza cumva investitia ar fi trebuit un numar de ani sa gestioneze si sa ii intre toate veniturile in urma in ceea ce se realiza cu Gara de Nord. Probabil si cu redeventa de o anumita valoare. Acest lucru nu a fost foarte bine studiat desi s-a facut, si asta poate fi folosit in oricare situatie, o evaluare a spatiilor existente. Sunt modele in Europa unde aceste situatii au fost foarte bine rezolvate, respectiv Budapesta, Praga. De aceste exemple ar trebui noi sa tinem cont si sa luam anumite idei pe care sa le aplicam”, a explicat pentru NewsIn, directorul CFR Infrastructura.

Potrivit acestuia, cel mai probabil reabilitarea Garii Nord se va face prin fonduri europene. “O alta solutie care ar trebui gandita mai bine ar fi accesarea de fonduri prin Planul Operational Sectorial pentru Transporturi. si este o situatie care ar putea fezabila incepand cu a doua jumatate a anului 2008 cand am putea sa pregatim proiectul care sa ne ofere posibilitatea sa ne luam fonduri”, a mai spus Manea.

Totodata, compania are in vedere concesionarea statiei sau obtinerea unui credit extern, astfel incat sa poata fi obtinuta finantarea pentru reabilitarea Garii de Nord. “Ar mai fi o solutie concesiunea. Legislatia in domeniu nu este incat atat de clara pentru o solutionarea prin concesionare. Pe de alta parte, in 2004, statia Bucuresti ar fi trebuit sa primesca bani printr-un credit extern, insa ulterior s-a renuntat la idee”, a completat reprezentantul Ministerului Transporturilor.

Citeste si:

Directorul CFR Infrastructura a explicat ca reabilitarea statiei CF va avea in vedere dezvoltarea spatiilor comerciale, astfel incat sa aduca profit companiei. “Ideea era ca statiile de cale ferata sa devina complexe comerciale in zonele mari care aduceau venituri si deserveau zona respectiva. Se facea la un moment dat o gluma, mai exact statiile sa devina spatii comerciale unde intamplator mai opresc si trenurile”, a mai spus Manea.

In ceea ce priveste costurile pentru reabilitarea Garii de Nord, Manea a precizat ca inca nu s-a facut o estimare, insa se va face un studiu de fezabilitate. “ Se poate investi mult. Putem sa vrem mult de la inceput sau sa incercam sa initiem ceva pe care in anii urmatori sa dezvoltam. Depinde de ceea ce ne dorim din start. In plus se va face un studiu de fezabilitate. Lucrarile ar trebui sa vizeze accesul rapid la toate mijloacele de transport, spatiile comerciale, peroanele. in plus, orice am face trebuie sa tinem cont si de persoanele cu dizabilitati pentru a permite accesul usor in vagoane. Trebuie realizate si ascensoare, rampe, grupuri sanitare speciale”, a completat directorul.