Guvernul a aprobat in sedinta de miercuri doua hotarari privind declansarea exproprierilor de pe DN 1, Centura Bucurestiului si DN5.

Astfel, pentru extinderea la patru benzi a Centurii Bucuresti si DN 1 au fost alocate 6.650.000 lei pentru exproprierea a 32 de terenuri cu suprafata totala de 17.124,67 mp. Amplasamentul obiectivului este in partea de nord a Municipiului Bucuresti, intre intersectia soselei de centura cu DN 1A, iar din zona Soselei Odai se desfasoara paralel cu calea ferata de centura, aflata pe partea stanga, inainte de pasajul existent pe DN 1 la Otopeni, potrivit NewsIn.

Printre societatile care vor fi expropriate se numara si Compania Nationala Loteria Nationala si SC Teco SRL, avand un teren de 437,7 mp, S.C. Unilever Romania S.A.-1232,34 mp, S.C. Darling Euro Food Prod S.R.L.- 677,39 mp, S.C. Antrepriza Constructii Montaj nr. 4 Bucuresti S.A.- 459,15 mp, S.C. Sorceti Expeditii si Transporturi S.R.L.- 1.139 mp si S.C. Balkancar S.R.L.- 374.33 mp.

Lucrarile pentru fluidizarea traficului pe DN1 au fost incepute in luna noiembrie 2005, iar contractul prevedea initial finalizarea acestora in termen de 15 luni, respectiv in ianuarie 2007. Ministerul Transporturilor a decis extinderea la 25 luni, estimandu-se ca lucrarile vor fi gata in noiembrie 2007. Valoarea contractului este de 31,8 milioane euro.

Citeste si:

Pentru exproprierea a 12 terenuri cu o suprafata de 587,80 mp, din localitatile Adunatii Copaceni, Calugareni, Fratesti, Mihai Bravu, Baneasa, si Daia, din judetul Giurgiu, se vor cheltui 11.000 lei. Terenurile sunt situate pe amplasamentul suplimentar al lucrarii privind largirea la patru benzi a DN 5 Adunatii Copaceni – Giurgiu.

Componenta a ramurii sudice a Coridorului IX Pan European, DN 5 este amplasat in partea de sud a Romaniei si este inclus in drumul care face legatura dintre Bucuresti si Giurgiu, iar mai departe cu Bulgaria, Turcia, Albania, Grecia.

Lucrarile de modernizare a DN 5 s-au realizat pe o lungime de 35,9 km, in scopul imbunatatirii conditiilor de trafic si alinierii acestora la standardele internationale. Largirea la patru benzi a DN 5 a fost finantata de Comisia Europeana prin fonduri ISPA nerambursabile, in valoare de 22,3 milioane euro. Totodata, contributia Guvernului Romaniei de la bugetul de stat pentru realizarea acestui proiect a fost de 29,3 milioane euro. CNADNR a incheiat in 2002, in urma licitatiei internationale, un contract cu firma JV Impresa Grassetto SpA-Itinera S.p.a.