Sistemul de declarare on-line a obligatiilor catre buget a intrat in functiune, mai intai, in Bucuresti si in judetul Ilfov, pe 15 aprilie 2007. Ulterior, in septembrie 2007, sistemul a fost introdus in alte zece judete: Bacau, Bihor, Brasov, Braila, Cluj, Iasi, Olt, Sibiu, Timis, Valcea. ANAF si-a propus ca, in primul trimestru al anului viitor, sa extinda in toata tara modalitatea de declarare on-line. Modalitatea uzuala de depunere a declaratiilor este pe hartie si discheta.

Pentru a putea depune declaratiile fiscale pe internet, firmele trebuie sa solicite de la ANAF certificatul digital de identificare fiscala, cu ajutorul caruia poate fi accesat sistemul electronic. Certificatul se elibereaza gratuit de catre Finante si poate fi folosit doar pentru depunerea declaratiilor. Firmele care vor sa obtina certificatul trebuie sa se prezinte la administratiile financiare pentru a face dovada identitatii.

Potrivit datelor Fiscului, 9.654 de firme au cerut, pana in prezent, certificate digitale, optand astfel pentru varianta on-line. Numarul este scazut avand in vedere ca in Bucuresti si in celelalte 11 judete sunt inregistrate in jur de 780 mii de firme, conform statisticilor Registrului Comertului, peste 300 mii dintre acestea fiind in Bucuresti.

Declaratiile fiscale care pot fi depuse electronic sunt: declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat, declaratia rectificativa, declaratia privind impozitul pe profit, decontul de taxa pe valoarea adugata, decontul special de taxa pe valoarea adugata si decontul privind accizele.