Ministrul a exemplificat ca Spania, Italia, Franta si Austria si-au construit infrastructura de transport prin intermediul partenerilor privati.

Contractul de concesiune este un contract in care finantarile nu sunt realizate de buget, ci prin investitie privata. Rambursarea urmand sa fie facuta in 20-30 de ani prin intermediul unei taxe (taxa de autostrada).

Ludovic Orban a mai precizat ca primi pasi privind construirea autostrazilor prin contracte de concesiune (precalificare) s-au facut in cazul tronsonului Comarnic-Brasov, pentru constructia caruia s-au aratat interesate 12 consortii, din Europa.

Ministrul Transporturilor considera ca este absolut necesara modernizarea infrastructurii de transport rutier, fluvial si aerian si ca trebuie investit mai mult in domeniul retelei de autostrazi (Coridorul 4 Nadlac- Constanta, Coridorul 9 Pan European, Autostrada Transilvania) si drumurui expres.

Citeste si:

Ludovic Orban a mai precizat ca studiul de fezabilitate pentru tronsonul Pitesti-Sibiu nu a fost inclus in cadrul proiectului cu toate ca este un tronson fundamental. Orban a mentionat totusi ca pana in septembrie, pentru acest tronson, vor fi demarate procedurile de licitatie pentru construirea in regim de concesiune cu finalizare in 2009.

In domeniul infrastructurii transportului aerian, Orban a precizat ca Minsterul Transporturilor studiaza acum amplasarea si construirea prin contract de concesiune a unui aeroport in zona de sud a Bucurestiului. Tot in regim de concesine, dar in domeniul fluvial, este in proiect realizarea Canalului Dunare-Bucuresti unde s-au demarat studiul de fezabilitate.

La Forumul Interanational The Money Channel TV 2008 care s-a desfasurat la Hotel Sofitel au participat peste 150 de persoane din sectorul economiei si al finantelor.